Πόσο κοστίζει το SEO;
Δεν είναι λίγοι οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων που επιθυμούν η ιστοσελίδα τους να εμφανίζεται ψηλά στις μηχανές αναζήτησης, χωρίς να επιβαρύνονται το διαφημιστικό κόστος μιας καμπάνιας Google Adwords. Στις καμπάνιες Google Adwords, πληρώνετε το Google για να εμφανίζεται στις θέσεις πάνω και δεξιά από τα οργανικά αποτελέσματα. Το Google Adwords αποτελεί την εύκολη λύση για αρκετούς, αφού αν έχετε τα διαθέσιμα χρήματα, μπορείτε να εμφανίσετε την ιστοσελίδα σας άμεσα στις πρώτες θέσεις του Google. Το μειονέκτημα αυτής της υπηρεσίας είναι ότι με κάθε κλικ που κάνει κάποιος χρήστης, εσείς επιβαρύνεστε ένα ποσό. Αυτό το ποσό μπορεί να είναι από μερικά cents, έως 1 ευρώ (συνήθως).
Εάν για παράδειγμα θέλετε να εμφανιστείτε για τον όρο ξενοδοχεία στην πρώτη θέση, κάθε φορά θα επιβαρύνεστε με το κάθε κλικ ένα ευρώ. Αν καθημερινά κάνουν κλικ 10 άτομα πάνω στο σύνδεσμο που παραπέμπει στην ιστοσελίδα σας, τότε μηνιαία θα πληρώνετε 300 ευρώ.
Σε αντίθεση με τις καμπάνιες Google Adwords, στο seo μπορούμε να εμφανίσουμε της ιστοσελίδα μας υψηλότερα στα φυσικά ή οργανικά αποτελέσματα του Google. Με αυτό τον τρόπο, δεν χρειάζεται να πληρώνουμε κάθε φορά το Google για τα κλικ των επισκεπτών μας. Επίσης, οι χρήστες εμπιστεύονται περισσότερο τα οργανικά αποτελέσματα του Google απ’ ότι τα πληρωτέα και άρα υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να κάνουν κλικ στην ιστοσελίδα σας.
Αν λοιπόν η προώθηση με seo για έναν όρο κοστίσει 700 ευρώ, ώστε να εμφανιστεί στην πρώτη σελίδα του Google, τότε δεν θα χρειάζεται να πληρώνετε για καμπάνιες Google Adwords στη Google και άρα θα μειώσετε το κόστος διαφήμισης, αφού στα οργανικά αποτελέσματα δεν θα χρειάζεστε πλέον να πληρώνετε με κάθε κλικ.
Σημείωση: Μην βάζετε keywords στο πεδίο για το όνομα καθώς επίσης και links προς άσχετες ιστοσελίδες με τη θεματολογία του άρθρου. Οι διαχειριστές του ifeed θα μαρκάρουν αυτόματα αυτά τα σχόλια ως spam!
Σε περίπτωση όμως που κάποια καμπάνια google adwords κοστίζει για παράδειγμα 1 cent θα πληρώσουμε 10 λεπτά τη μέρα. Δηλαδή 3 ευρώ το μήνα.
Οι καμπάνιες google adwords λειτουργούν με τη μορφή δημοπρασιών. Με λίγα λόγια, αν εσύ θες να εμφανιστείς για τον όρο ξενοδοχεία πρώτος, δίνεις ένα ποσό. Ο ανταγωνιστής σου έπειτα δίνει ένα ποσό μεγαλύτερο από το δικό σου και έτσι εμφανίζεται υψηλότερα από εσένα. Για να τον ξεπεράσεις έπειτα, χρειάζεται να δόσεις ένα ποσό υψηλότερο. Λόγω εμπειρίας θα σου πω ότι σε ελάχιστες περιπτώσεις θα πληρώσεις κάτω από 20 – 25 cent το κλικ.
Σε καμία περίπτωση δεν θέλω να πω ότι οι καμπάνες Google Adwords δεν συμφέρουν, απλά πρέπει να ξέρεις τι κάνεις. Οι περισσότεροι κάνουν καμπάνιες Google Adwords σε γενικούς όρους, ενώ θα έπρεπε να είναι πιο συγκεκριμένοι και στοχευμένοι γεωγραφικά. Αν για παράδειγμα έχουμε ένα ξενοδοχεία στην Κέρκυρα, θα ήταν καλύτερο να κάνουμε καμπάνια για τον όρο ξενοδοχεία Κέρκυρα. Με αυτό τον τρόπο πληρώνουμε και λιγότερο και αποκτούμε πελάτες που ενδιαφέρονται στο συγκεκριμένο προϊόν.
Το βασικό λάθος στο οποίοι πέφτουν οι περισσότερες επιχειρήσεις όταν κάνουν καμπάνια Google adwords είναι ότι επιλέγουν γενικές λέξεις και έτσι πετούν τα χρήματα τους. Σε αυτές τις καμπάνιες δεν έχει νόημα να έχουμε απλά πολλούς επισκέπτες, αλλά να έχουν καλό ποσοστό μετατροπής. Αν για παράδειγμα ξοδεύουμε περισσότερα για τη διαφημιστική μας καμπάνια απ’ ότι είναι τα έσοδα μας, τότε μία τέτοια καμπάνια είναι απλά ζημιογόνα για την επιχείρηση μας.
Στην ουσία εάν θέλουμε να έχουμε μία πετυχημένη διαδικτυακή καμπάνια, είναι απαραίτητο να υιοθετήσουμε και τις δύο μεθόδους. Αρχικά καμπάνια Google Adwords για να αποκτήσουμε άμεσα πελάτες και παράλληλα να κάνουμε seo ώστε σε μερικούς μήνες να εμφανιστούμε στα οργανικά αποτελέσματα του Google και έτσι να μειώσουμε το κόστος σε βάθος χρόνου.
Κάθε marketing plan χρειάζεται τόσο μακροπρόθεσμες όσο και βραχυπρόθεσμες στρατηγικές και λύσεις, σε διάφορα μέσα διαφήμισης (seo, adwords). Κανένα από τα 2 δεν αποτελεί καθολική λύση.
Το καλύτερο σχέδιο marketing πάντα χρησιμοποιεί συνδυασμό στρατηγικών.
Κατά τη γνώμη μου το google adwords χρειάζεται όπως ακριβώς διατυπώνεται παραπάνω. Εάν κάποιος θεωρεί την ιστοσελίδα του ως εργαλείο marketing πρέπει να επενδύσει στο SEO το οποίο εκτός από υψηλές θέσεις στις μηχανές αναζήτησης, βοηθά με το καιρό να καταστεί η ιστοσελίδα ως “authority site” (μεγάλο κύρος στα μάτια του google). Από εκεί και πέρα και πιο εύκολα εμφανιζόμαστε στα SERPs για τα διάφορα keywords αλλά και για άλλα “άσχετα” keywords που το google θεωρεί σχετικά με την ιστοσελίδα.
Τέλος το SEO πράγματι είναι πιο ακριβό στην αρχή, παρέχει όμως μεγαλύτερο ROI (return on investment) λόγο της μακροχρόνιας εμφάνισης της ιστοσελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Το SEO έχει γίνει αρκετά ακριβή ιστορία γιατί η επίτευξη υψηλού SERP και η παραμονή σε αυτό απαιτεί ποιοτικό περιεχόμενο, online PR, social media marketing, strategic marketing. Το SEO είναι λάθος να το βλέπουμε απομονωμένο από το digital strategy μιας εταιρίας. Στη βάση αυτή είναι μια μακροπρόθεσμη στρατηγική για εταιρίες που βλέπουν σοβαρά το online presence τους.