Το τελευταίο διάστημα παρακολουθώ αρκετές συζητήσεις πάνω στο Social Media, καθώς επίσης και για το αν είναι εφικτό να μετρηθεί το ROI από αυτή τη νέα μέθοδο προώθησης. Προσωπική μου άποψη είναι ότι το ROI από τα Social Media είναι δύσκολο να μετρηθεί, αλλά είναι κάτι που όλοι ξέρουμε ότι αποδίδει. Παρόλα αυτά, χρειάζεται αρκετό χρόνο και επιμονή για να κάνουμε μία ολοκληρωμένη καμπάνια. Το θετικό είναι ότι είναι πιο εύκολο να γίνει από το SEO ή τις PPC καμπάνιες, καθότι απλά βασίζεται σε κλασικές μεθόδους marketing.
Υπάρχουν βέβαια αρκετοί που ισχυρίζονται ότι το ROI από τα Social Media είναι μετρήσιμο. Συνήθως, το ROI είναι μια μονάδα μέτρησης που υπολογίζουμε θα ξοδέψω τόσα και θα κερδίσω τόσα. Με τις καμπάνιες seo και ppc κάτι τέτοιο είναι μετρήσιμο. Δεν μπορούμε να πούμε όμως ότι το ίδιο ισχύει και για το Twitter ή Facebook. Σίγουρα βέβαια μπορούμε να έχουμε μία ιδέα από τους φίλους που έχουμε σε μια σελίδα ή τα retweets, στην πραγματικότητα όμως δεν μπορούμε να υπολογίσουμε περίπου πόσα θα κερδίσουμε από το X ποσό χρημάτων ή χρόνου που θα ξοδέψουμε.
Κλείνοντας θα ήθελα να τονίσω ότι δεν συνιστώ να απομακρυνθούμε από τα Social Media ή ότι δεν συνεισφέρουν στη συνολικότερη internet marketing καμπάνια μας, αλλά το αντίθετο. Προσωπικά δεν έχω γνωρίσει κάποιον καλύτερο τρόπο να χτίσουμε “φιλικές” σχέσεις με τους πελάτες μας ή να κάνουμε συνεργασίες. Είναι απαραίτητο λοιπόν να έχουμε ένα ολοκληρωμένο Social Network για να προωθούμε τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα μας.
Σχετικά άρθρα: