Όταν πρόκειται για προϊόντα που θέλουν να αγοράσουν οι καταναλωτές, οι ανασκοπήσεις (reviews) από το internet φαίνεται να είναι αυτό που εμπιστεύονται περισσότερο οι καταναλωτές. Αυτή η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τη Yahoo και η έρευνα λέγεται “The Long and Winding Road: Gamesmanship of Shopping”. Σύμφωνα με την νέα έρευνα, το 69% των ερωτηθέντων εμπιστεύεται περισσότερο το internet από τα offline μέσα, όπως η τηλεόραση και τα περιοδικά.
Το θετικό είναι ότι με το internet υπάρχει η δυνατότητα ο καταναλωτής να ψάξει αρκετά για ένα προϊόν πριν καταλήξει στην αγορά του. Η ενδεδειγμένη μέθοδος φυσικά είναι μέσα από τις μηχανές αναζήτησης ή από φίλους στα Social Media.
Αυτό που τονίζει επίσης η έρευνα είναι ότι η προώθηση των προϊόντων δεν είναι μονοδιάστατη πλέον, αλλά χρειάζεται πολύπλευρη προσέγγιση προκειμένου να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη του καταναλωτή.
Σχετικά άρθρα:
Η τηλεόραση συνήθως προβάλλει μόνο διαφημιστικές καταχωρήσεις και καθόλου τεχνικά χαρακτηριστικά, άρα δεν μπορούμε να κρίνουμε αντικειμενικά.
Τα περιοδικά ίσως έχουν άρθρα ή/και συγκριτικούς πίνακες με τεχνικά χαρακτηριστικά, αλλά και πάλι τα σχόλια των συντακτών μπορεί να κρύβουν
Το διαδίκτυο;
Η επικράτηση του διαδικτύου σαν μέσο έρευνας αγοράς δεν έγκειται μόνο στη διαδραστικότητά του, αλλά και στην αμεροληψία του:
Υπάρχουν ένα σωρό ανεξάρτητες κριτικές για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία σε forums, blogs και κοινωνικά δίκτυα.
Και ακόμα και αν κάποιες πηγές μεροληπτούν, είναι τέτοιο το πλήθος των πηγών και τόσο εύκολη η αναζήτησή τους ώστε μπορούμε να εξάγουμε ένα “αντικειμενικό” συμπέρασμα.