Το γεγονός ότι η σχέση των Ελλήνων με τους υπολογιστές βελτιώνεται σημαντικά με την πάροδο του χρόνου είναι εμφανές στον καθένα από εμάς, αρκεί να ρίξει μια ματιά στους οικείουςτου ή μια ματιά στους “φίλους” από το Facebook.
Ωστόσο, οι Έλληνες διστάζουν να πραγματοποιήσουν ηλεκτρονικές συναλλαγές, είτε μιλάμε για αγορές αγαθών, είτε για συμμετοχή σε online δημοπρασίες, είτε σε τραπεζικές συναλλαγές. Σύμφωνα με έρευνα του Ευρωβαρόμετρου, την οποία ανέλυσε και παρουσίασε το Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας:
- Σε χρήση του Internet -έστω και μια φορά- για την παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών έχει προχωρήσει 1 στους 10 Έλληνες, με τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο να είναι 3,5 φορές επάνω.
- Τραπεζικές συναλλαγές μέσω Internet πραγματοποιεί 1 στους 20 Έλληνες, δηλαδή το 5%, τη στιγμή που ο Ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 32%.
- Σε online δημοπρασίες, πουλώντας υπηρεσίες ή αγαθά, έχει συμμετάσχει 1 στους 100 με τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο να φτάνει στο 10%.
Η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών κάνει αγορές μέσω Internet από εγχώριες επιχειρήσεις.Μόνο το 9% των Ευρωπαίων και το 10% των Ελλήνων καταναλωτών αγόρασαν προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω Internet από άλλη ευρωπαϊκή χώρα. Η αιτία έχει να κάνει ξεκάθαρα με την εμπιστοσύνη που έχουν οι καταναλωτές σε επιχειρήσεις που βρίσκονται στην χώρα τους.
Τέλος, όσον αφορά τα χρήματα που ξοδεύουν οι καταναλωτές (συνολικά) για αγορές από απόσταση κατά τους 12 τελευταίους μήνες, το 30% δαπάνησε εώς 100 ευρώ, το 40% δαπάνησε 100-500 ευρώ και το υπόλοιπο 30% δαπάνησε έως άνω των 500 ευρώ.
*Όλα τα παραπάνω είναι από έρευνα που έκανε το Παρατηρητήριο για την ΚτΠ .
Σχετικά άρθρα: