Αρκετοί από εμάς, δουλεύουμε σκληρά για να ολοκληρώσουμε κάποιο project. Δυστυχώς, έρχεται η στιγμή που περιμένουμε την πολυπόθητη επιταγή για να πληρωθούμε και αυτή η διαδικασία αποδεικνύεται να είναι ιδιαίτερα επίπονη και χρονοβόρα. Θα έλεγα ότι αρκετοί από τους πελάτες, δεν καθυστερούν τις πληρωμές έχοντας κάποιον δόλο. Απλά όπως και οι περισσότεροι άνθρωποι που συναντούμε στην καθημερινότητα μας, έχουμε μια τάση να καθυστερούμε στις πληρωμές μας. Όπως και να ‘χει, όταν έχουμε να πληρώσουμε λογαριασμούς που τρέχουν, τα παραπάνω δεν έχουν καμία απολύτως σημασία.
Υπομονή
Αρκετοί ελεύθεροι επαγγελματίες περιμένουν πότε θα φτάσει η μέρα της πληρωμής και έπειτα ξεκινούν τα τηλέφωνα προς τον πελάτη τους, τις ερωτήσεις σε άλλους συναδέλφους, καθώς επίσης και τις δημοσιεύσεις σε διάφορα forum ότι δεν πληρώθηκαν. Πρέπει να έχουμε πάντα στο νου μας, ότι οι πληρωμές πάντα θα καθυστερούν και να μην υπολογίζουμε ότι θα πληρωθούμε στην ώρα μας. Αρκετές φορές περιμένω περίπου 10 ημέρες μέχρι να ξεκινήσω να παίρνω τηλέφωνο στον πελάτη. Δεν λέω και πάλι ότι η καθυστέρηση στις πληρωμές είναι το σωστό, απλά έτσι γίνεται συνήθως…
Συμβόλαιο
Πριν ξεκινήσουμε να παίρνουμε τηλέφωνο, καλό θα ήταν να κοιτάξουμε τη σύμβαση έργου ή το συμβόλαιο μας (αν έχουμε κάνει), καθότι αρκετές φορές μπορεί να έχουμε συμφωνήσει κάποια καθυστέρηση στην πληρωμή μας. Οπότε καλό θα ήταν να το ελέγξουμε πρώτα, πριν πάρουμε τηλέφωνο στον πελάτη μας και εκτεθούμε.
Αποστολή Email
Όταν έχει περάσει το χρονικό διάστημα που περιμένω για να πληρωθώ, αρχίζω και στέλνω φιλικά emails προς τον πελάτη.
Πάγωμα Εργασιών
Δεν είναι λίγες οι φορές που έχει τύχει να μου χρωστάει κάποιος πελάτης και να θέλει να ξεκινήσω κάποιο project. Σίγουρα δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το να σε εμπιστεύεται κάποιος και να θέλει να σε ξαναπροσλάβει, αλλά εάν θεωρείτε ότι δεν πρόκειται να πληρωθείτε, καλό θα ήταν περιμένετε να πληρωθείτε για την προηγούμενη εργασία σας πρώτα.
Και όταν η Επιταγή δεν έρχεται…
Σε γενικές γραμμές σπάνια μπορώ να πω ότι οι πελάτες καθυστέρησαν μεγάλο χρονικό διάστημα να πληρώσουν. Όταν γίνεται αυτό, καλό θα ήταν να έχουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας, τρόπους πίεσης. Σε κάποιες περιπτώσεις αναγκάστηκα να κατεβάσω sites, προκειμένου να παρακινήσω τους πελάτες μου να πληρώσουν. Αν και κάτι τέτοιο είναι ακραίο, είναι καλύτερο από το να μην πάρουμε τα χρήματα μας πίσω.
Δεν βρέθηκαν σχετικά άρθρα