Subscribe:Posts Comments

You Are Here: Home » E-commerce, Internet Marketing, Τελευταία άρθρα » Mini Εγχειρίδιο Google Analytics

Google AnalyticsΗ πρόσβαση σε στατιστικά στοιχεία σχετικά με την κίνηση (web traffic) ενός ιστοχώρου είναιανεκτίμητη.

Χωρίς στατιστικά στοιχεία δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πόσοι άνθρωποι επισκέπτονται το site, τι επισκέπτονται περισσότερο / λιγότερο, από ποιες χώρες προέρχονται οι επισκέπτες, πόσος είναι ο μέσος χρόνος επίσκεψης κ.ο.κ. Χωρίς πρόσβαση σε αυτές τις πληροφορίες, τελικά δεν θα μπορούμε να βελτιώσουμε το site ώστε να προσελκύσουμε περισσότερους επισκέπτες.

Μια δωρεάν εφαρμογή που παρέχει αναλυτικά στοιχεία σχετικά με την επισκεψιμότητα είναι το Google Analytics.

Το Google Analytics μπορεί να ενσωματωθεί σε οποιοδήποτε site.  Για την εγκατάσταση του εργαλείου επισκεφθείτε το παρακάτω άρθρο: Google Analytics setup. Αφού ολοκληρώσετε τα βήματα που περιγράφονται στο άρθρο μπορείτε να εισέλθετε στο εργαλείο.

Τα βήματα εισόδου παρατίθενται παρακάτω:

  1. Επισκεπτόμαστε την σελίδα: http://www.google.com/analytics/
  2. Εισάγουμε ως Username & Password τα στοιχεία του Gmail
  3. Πατάμε στον σύνδεσμο view report

Βασικά εργαλεία

Site Usage: Πάνω δεξιά στη σελίδα βλέπουμε το διάστημα ημερομηνιών. Το διάστημα αυτό μπορεί να οριστεί σύμφωνα με τις ανάγκες μας. Ορίζοντας το χρονικό πλαίσιο μπορούμε να δούμε τα στατιστικά μόνο για τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο που ορίσαμε.

Visits: Δείχνει τον αριθμό επισκέψεων. Ο αριθμός αυτός δεν ορίζει τους μοναδικούς επισκέπτες. Εάν ένας επισκέπτης έρθει στο site 3 φορές στο χρονικό διάστημα που αναλύει η αναφορά τότε καταμετρείται 3 φορές.

Pageviews: Συνολικός αριθμός σελίδων που επισκέφτηκαν οι επισκέπτες που ορίζονται από την μεταβλητήVisits.

Pages/Visit: Μέσος όρος σελίδων που επισκέπτεται ένας επισκέπτης.

Bounce Rate: Ποσοστό αναπήδησης που ορίζει το ποσοστό των χρηστών που βλέπουν μόνο μια σελίδα και στη συνέχεια εγκαταλείπουν (αναπηδούν) το site.

Avg. Time on Site: Μέσος χρόνος επίσκεψης.

New Visits: Ποσοστό νέων επισκέψεων.

Visitors Overview: Εδώ καταμετρούνται οι μοναδικοί επισκέπτες για τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο που μελετάμε. Πατώντας view report, βλέπουμε τα στοιχεία πιο αναλυτικά.

Traffic Sources Overview: Εδώ βλέπουμε γραφικά από πού προέρχονται οι επισκέπτες μας. O σημαντικότερος στόχος μιας καμπάνιας internet marketing είναι να αυξήσει όσο γίνεται περισσότερο το ποσοστό των επισκεπτών που προέρχονται από τις μηχανές αναζήτησης. Πατώντας view report, βλέπουμε τα στοιχεία πιο αναλυτικά:

  • Για ποιες φράσεις κλειδιά οδηγούνται οι επισκέπτες (μέσω των μηχανών αναζήτησης) στην ιστοσελίδα μας
  • Ποιες άλλες ιστοσελίδες μας στέλνουν traffic
  • Τι ποσοστό χρηστών γνωρίζει το brand μας και πληκτρολογεί τη διεύθυνση κατευθείαν στον browser κλπ.

Map Overlay: Εδώ βλέπουμε γραφικά από ποιες χώρες προέρχονται οι επισκέπτες μας. Πατώντας view report βλέπουμε αναλυτικά, πόσοι μας επισκέπτονται και ποιος είναι ο μέσος χρόνος επίσκεψης, από την εκάστοτε χώρα. Πατώντας επιπλέον πάνω σε κάθε χώρα βλέπουμε από ποιες περιοχές προέρχονται οι επισκέπτες και ποιος είναι ο μέσος χρόνος επίσκεψης.

Content Overview: Εδώ βλέπουμε για κάθε σελίδα της ιστοσελίδας μας πόσα page views έχει και διάφορα άλλα ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία. Πατώντας view report και ακολούθως view full report βλέπουμε αυτά τα στοιχεία.

About the author

Theodoros Dionysiou wrote 38 articles on this blog.

Ο Θεόδωρος Διονυσίου εργάζεται στην Novel Web Designs και ειδικεύεται στο χώρο της κατασκευής ιστοσελίδων και προώθησης ιστοσελίδων (SEO).

Σχετικά άρθρα:

  1. Έρχεται τo νεο MINI

3 Comments

  1. Ωραίο το άρθρο! Για μένα, το σημαντικότερο που κάνει το google analytics, είναι που δείχνει με ποια keywords επισκέπτονται το site μέσω των μηχανών αναζήτησης. Πολύ σημαντικό όπλο για να δεις τι ενδιαφέρει τους επισκέπτες που έρχονται στο site σου.

    Απαραίτητο εργαλείο το analytics, δεν πρέπει να λείπει από κανέναν άνθρωπο που διαχειρίζεται κάποια ιστοσελίδα.

  2. theodion says:

    Επίσης κατά την άποψη μου χρήσιμο είναι εμφάνιση επισκέψεων ανά σελίδα / κατηγορία κλπ. Έτσι μπορούμε να ξέρουμε ανά πάσα στιγμή τη επισκέπτονται λιγότερο,περισσότερο και για πόσο χρόνο άρα έτσι διαμορφώνουμε την ιστοσελίδα ανάλογα

  3. Βασικά το εργαλείο που λες εσύ σε συνδυασμό με αυτό που λέω εγώ, είναι τα όπλα μας για να διαμορφώσουμε τη θεματολογία του site μας. ;)

Leave a Reply

© 2010 ifeed · Subscribe:PostsComments