Ιδιαίτερα με την έλευση του Panda Update, η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων περνάει σε νέο στάδιο και γίνεται ακόμα πιο δύσκολη. Αρκετοί είναι αυτοί που θεωρούν ότι η Google έχει μία εμπάθεια προς ιστοσελίδες τύπου e-shop και γενικά ηλεκτρονικού εμπορίου. Χωρίς αμφιβολία τα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν αρκετά εμπόδια να ξεπεράσουν προκειμένου να καταφέρουν να εμφανιστούν σε υψηλότερες θέσεις και να ξεπεράσουν τους ανταγωνιστές τους. Ας δούμε λοιπόν αυτόν τον συνοπτικό οδηγό seo – βελτιστοποίησης ιστοσελίδων για ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shop).
1. Αποφύγετε τις έτοιμες περιγραφές που δίνουν οι εταιρίες για τα προϊόντα τους. Στις περισσότερες περιπτώσεις αυτό που θέλουμε είναι απλά να κάνουμε αντιγραφή επικόλληση το περιεχόμενο των προϊόντων και να ξεμπερδεύουμε. Αυτό όμως δημιουργεί διπλότυπο περιεχόμενο στα μάτια της Google, η οποία προσπαθεί να εμφανίσει μοναδικό περιεχόμενο στους χρήστες της. Η καλύτερη λύση λοιπόν είναι να δημιουργούμε μοναδικές περιγραφές ή τουλάχιστον να ξαναγράφουμε την περιγραφή του προϊόντος με διαφορετικές λέξεις.
2. Δημιουργείστε μοναδικούς τίτλους και meta σε κάθε προϊόν. Οι περισσότερες πλατφόρμες e-shop μας δίνουν τη δυνατότητα να δημιουργούμε αυτόματα τα meta tags, καθώς επίσης και τους τίτλους της κάθε σελίδας, οπότε μπορούμε να απαλλαχτούμε από την επίπονη επανάληψη αυτής της διαδικασίας σε κάθε προϊόν.
3. Φιλικοί σύνδεσμοι και δημιουργία sitemap. Καλό θα ήταν οι σύνδεσμοι της κάθε σελίδας να είναι φιλικοί προς τις μηχανές αναζήτησης και να είναι σχετικοί με το προϊόν που αντιπροσωπεύουν. Για να γίνουν επίσης περισσότερες σελίδες index από τη Google, καλό θα ήταν να δημιουργήσουμε και έναν xml sitemap και έπειτα να τον καταχωρήσουμε στα webmaster tools της Google.
4. Δυνατότητα υποβολής reviews – σχολίων από τους πελάτες μας στις σελίδες των προϊόντων. Αυτό όχι μόνο θα βοηθήσει τις μηχανές αναζήτησης να βρουν ποιοτικό – μοναδικό περιεχόμενο, αλλά θα βοηθήσει και τους πελάτες σας να έχουν μια εκτίμηση για το αν το προϊόν που πρόκειται να αγοράσουν αξίζει ή όχι.
5. Βελτιστοποιήστε τις εικόνες σας. Αυτό σημαίνει να είναι μικρές σε χωρητικότητα για να είναι γρήγορη η σελίδα στη φόρτωση. Επίσης βάζοντας στην κάθε εικόνα ένα alt attribute θα βοηθήσετε τη Google να κατανοήσει για το περιεχόμενο της εικόνας.
6. Δημιουργείστε ένα εύχρηστο μενού περιήγησης. Πολύπλοκα ή υπερβολικά πολλά μενού, μπερδεύουν τόσο τους χρήστες σας, όσο και τη μηχανή αναζήτησης της Google.
7. Προσπαθήστε για το σύνδεσμο των προϊόντων σας να βάζετε αντί για “περισσότερα”, τον πλήρη τίτλο του προϊόντος.
8. Χρησιμοποιείστε Landing – Branding Pages για τις κύριες κατηγορίες των προϊόντων σας. Αρκετοί είναι οι αγοραστές που ψάχνουν συγκεκριμένες μάρκες προϊόντων πριν προβούν σε αγορά. Σε αυτές τις περιπτώσεις λοιπόν, ενδείκνυται η δημιουργία landing pages που θα οδηγήσουν αρκετούς πελάτες σε αγορές.
Σημείωση: Μην βάζετε keywords στο πεδίο για το όνομα καθώς επίσης και links προς άσχετες ιστοσελίδες με τη θεματολογία του άρθρου. Οι διαχειριστές του ifeed θα μαρκάρουν αυτόματα αυτά τα σχόλια ως spam!
Να τονίσω ότι ο παραπάνω οδηγός είναι απλά για onpage seo. Κάνοντας τα παραπάνω δεν σημαίνει ότι αρκούν για να εμφανιστούμε σε υψηλές θέσεις. Απλά θέτουμε μια σωστή βάση!