Με την κρίση που διέπει την Ελλάδα και γενικά όλο το τον κόσμο, δεν υπάρχει κλάδος που να έχει μείνει ανεπηρέαστος. Για όσους ασχολούμαστε με το διαδίκτυο, μπορεί ναι μεν να υπάρχει μία συνεχή αύξηση και ζήτηση, αλλά τα ποσά που διατίθενται είναι όλο και μικρότερα, ενώ αμέτρητες είναι οι φορές που μένουν αρκετές εκκρεμότητες από τους πελάτες μας.
Μπορεί να δουλεύουμε για ώρες και ώρες, και όταν έρχεται η πολυπόθητη στιγμή της πληρωμής, ο πελάτης σας δεν σας πληρώνει είτε λόγω έλλειψης χρημάτων, είτε εξαφανίζεται εντελώς.
Αυτό βάζει σε αρκετούς στη διαδικασία να πάνε στους πελάτες τους και να πάρουν τα χρήματα τους, αλλά η διαδικασία του να πάρεις αυτό που είναι δικό σου, ίσως να αποδειχθεί μία ιδιαίτερα δύσκολη διαδικασία.
Στην Ελλάδα το web design – development και το seo δεν ανήκουν σε οργανωμένες ομάδες των 4 – 5 ατόμων όπως στο εξωτερικό. Έτσι, ο κάθε σχεδιαστής ιστοσελίδων, είναι πολλές φορές από μόνος του μία εταιρία, που πρέπει να τα κάνει όλα (και μάλιστα πολλές φορές ανεπιτυχώς). Το γεγονός αυτό μας κάνει να πιστεύουμε ότι είμαστε πολύ μικροί για να πιάσουμε το μεγάλο ψάρι και να μας πληρώσει αυτά που μας χρωστάει. Ένας νέος επαγγελματίας λοιπόν, μπορεί να πέσει σε αρκετές παγίδες, για αυτό θα ήταν καλό να πάρει κάποια προληπτικά μέτρα ώστε να προστατευτεί.
Ο βασικός παράγοντας για να καταφέρετε να βγείτε επιτυχείς στην αγορά, είναι να σκεφτείτε ότι και εσείς είστε μεγάλοι και ότι είστε ιδιοκτήτες εταιρίας και πρέπει να πληρωθείτε για τον κόπο σας. Αυτή η σκέψη είναι ο βασικός παράγοντας για να καταφέρετε να πάρετε όλα τα μέτρα πρόληψης και να προστατευτείτε από τον πελάτη. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει ο πελάτης σας να υπογράψει κάποιο συμβόλαιο και φυσικά να σας δώσει μια προκαταβολή, πριν προβείτε σε οποιεσδήποτε ενέργειες για έναρξη της εργασίας. Τα παραπάνω μην σας ξεγελάνε και μην τα αγνοείτε, καθότι τα σωστά βήματα είναι αυτά που θα κάνουν την πληρωμή σας πιο εύκολη ή με την μικρότερη ζημία.
Σε περίπτωση που έχετε αναλάβει κάποιο μικρό project, τότε ίσως να μην είναι απαραίτητο να κάνετε κάποιο συμβόλαιο. Η προκαταβολή όμως είναι κάτι που δεν θα έπρεπε ποτέ να παραλείπετε, αν θέλετε να πληρωθείτε.
Δεν είναι λίγες όμως οι φορές, που ακόμη και αν έχετε πάρει την προκαταβολή, δεν θα πάρετε το δεύτερο μέρος της συμφωνίας. Σε αυτή την περίπτωση, πρέπει πάντα να έχετε στο νου σας, ότι κανένας μα κανένας πελάτης, είτε πληρώνει τους λογαριασμούς του στην ώρα του ή όχι, ότι θεωρεί τον εαυτό του κακό. Από το να μπείτε λοιπόν στη διαδικασία διαπληκτισμού με τον πελάτη σας, καλό θα ήταν να προσπαθείσετε να του δώσετε την εντύπωση ότι παραμένει ο καλός της υπόθεσης. Αυτό μπορεί να γίνει με ευκολίες πληρωμής σε δόσεις. Σίγουρα το να πληρωθούμε στην ώρα μας είναι ότι καλύτερο, αλλά από το να μην πληρωθούμε καθόλου, οι δόσεις είναι η καλύτερη λύση.
Θα υπάρξουν φυσικά και περιπτώσεις που σε αρκετές συνεργασίες δεν υπάρχει λογική στις απαιτήσεις των πελατών. Ο κάθε επαγγελματίας έχει να πει μια ιστορία για κάποιον παράλογο πελάτη. Σε αυτές τις περιπτώσεις, καλό θα ήταν να “κρατήσουμε χαρακτήρα”. Εάν είστε καλός και συγκαταβατικός, τότε κάποιοι πελάτες απλά θα συνεχίσουν να σας πιέζουν με περίεργες απαιτήσεις. Πάντα πρέπει να είστε ευγενικοί, αλλά μην φοβάστε να “κρατήσετε χαρακτήρα” όταν αυτό είναι απαραίτητο.
Τέλος, η προσφυγή σε δικηγόρο θα έπρεπε πάντα να είναι η τελευταία επιλογή. Αν καταφέρετε και πάρετε τα χρήματα σας πίσω με κάποιον άλλο τρόπο (π.χ. δόσεις), τότε αυτό θα ήταν το καλύτερο, αφού η προσφυγή σε δικαστήρια (ιδιαίτερα στην Ελλάδα) εκτός από χρονοβόρα, θα απαιτήσει και χρήματα, οπότε αρκετές φορές δεν αξίζει καν να μπούμε σε αυτή τη διαδικασία.
Σημείωση: Μην βάζετε keywords στο πεδίο για το όνομα καθώς επίσης και links προς άσχετες ιστοσελίδες με τη θεματολογία του άρθρου. Οι διαχειριστές του ifeed θα μαρκάρουν αυτόματα αυτά τα σχόλια ως spam!
0