Subscribe:Posts Comments

You Are Here: Home » Internet Marketing, Τελευταία άρθρα » Προώθηση ιστοσελίδας – Google Adwords ή SEO

Google Adwords Vs SEO

Το πρόγραμμα AdWords, λειτουργεί κάτω από την πιο γνωστή μηχανή αναζήτησης και είναι ένα Pay Per Click (PPC) σύστημα διαφήμισης στο Internet. Oι πληρωμένες καταχωρίσεις εμφανίζονται στα τμήματα που βρίσκονται δίπλα και πάνω από τα κανονικά (οργανικά) αποτελέσματα αναζήτησης στις σελίδες  αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google.

Από την άλλη, τα αποτελέσματα που εμφανίζονται στο κύριο μέρος των σελίδων αποτελεσμάτων αναζήτησης είναι ελεύθερα. Η θέσεις στις οποίες εμφανίζονται οι διάφορες ιστοσελίδες, αποφασίζονται από την μηχανή αναζήτησης με κριτήριο την συνάφεια και σχετικότητα της εκάστοτε ιστοσελίδας, με τη φράση κλειδί που αναζητά ο χρήστης. Το Search Engine Optimization – SEO αποτελεί τις διαδικασίες και τεχνικές που ακολουθούνται (on-page & off-page) για τη βελτίωση της κατάταξης μιας ιστοσελίδας στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, για τις διάφορες φράσεις ή λέξεις-κλειδιά.

SEO και ADWORDS στα αποτελέσματα αναζήτησης

AdWords

Για να εμφανιστεί μια ιστοσελίδα στο χώρο διαφημίσεων του Google AdWords, ο ενδιαφερόμενος πρέπει να καθορίσει το μέγιστο ποσό που είναι διατεθειμένος να πληρώσει για έναν επισκέπτη που κάνει κλικ στη διαφήμιση. Η πραγματική τιμή ανά κλικ καθορίζεται από το αυτόματο σύστημα προσφορών (bidding system) της Google, το οποίο λαμβάνει πολλούς παράγοντες υπόψη, όπως το μέγιστο κόστος ανά κλικ, τον ανταγωνισμό, την σχετικότητα της λέξης-κλειδί, την σχετικότητα της σελίδας κλπ.  Η υποβολή προσφορών στο πρόγραμμα Google AdWords αρχίζει από $0,01 και υπόσχεται μια πολύ οικονομική και αποδοτική μέθοδο για την απόκτηση πελατών. Για ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά, η προσφορά μπορεί να πετάξει στα ύψη σε τιμές όπως $15 ανά κλικ!  Η πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων για μερικές από τις φράσεις κλειδιά μπορεί να κοστίσει χιλιάδες δολάρια την ημέρα.

Πλεονεκτήματα

  • Η ιστοσελίδα μπορεί να ξεκινήσει εμφανίζεται μέσα σε λίγες ώρες για πολλές φράσεις κλειδιά, σε σύγκριση με τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης στα οποία το SEO μπορεί να χρειαστεί μερικούς μήνες ιδιαίτερα για φράσεις κλειδιά με μεγάλο ανταγωνισμό
  • Δεν χρειάζονται αλλαγές στο σχεδιασμό ή τη δομή της ιστοσελίδας. Το SEO απαιτεί συχνά αλλαγές στο σχεδιασμό του site, και αυτές οι αλλαγές μπορεί να είναι σημαντικές
  • Ακριβής και άμεση λήψη στατιστικών και αριθμητικών στοιχείων. Έτσι οι καμπάνιες σας μπορούν να προσαρμοστούν σε πραγματικό χρόνο. Οι SEO καμπάνιες μπορούν να προσαρμοστούν, αλλά είναι συνήθως χρονοβόρο
  • Εσείς αποφασίζετε που θα “προσγειωθεί” ο επισκέπτης αφού κάνει κλικ σε μια συγκεκριμένη διαφήμιση. Με το SEO, οι επισκέπτες μπορούν να φθάσουν σε οποιαδήποτε σελίδα ανάλογα με το ποιες σελίδες έχει η μηχανή αναζήτησης στο ευρετήριό της, για τις διάφορες φράσεις κλειδιά
  • Μπορείτε να αποφασίσετε τη χρονική περίοδο που θα εμφανίζονται οι διαφημίσεις στη μηχανή αναζήτησης
  • Οι πληρωμένες διαφημίσεις έχουν 1.5 φορές μεγαλύτερο conversion rate

Μειονεκτήματα

  • Οι διαφημιζόμενοι που έχουν τα περισσότερα χρήματα να δαπανήσουν για τις καμπάνιες τους, είναι πιο πιθανό να είναι αυτοί που θα φτάσουν στην κορυφή. Έχετε πιθανόν πιο ακριβό κόστος ανά κλικ σε μια εκστρατεία, εάν υπάρχουν πολλοί διαφημιζόμενοι στην αγορά σας
  • Αν δεν μάθετε όλα όσα μπορείτε για την αγορά σας και τον τρόπο χρήσης του προγράμματος Google AdWords, τελικά θα αποτύχετε με αποτέλεσμα να χάσετε τα χρήματα σας γρήγορα
  • Το ακροατήριο είναι σημαντικά περιορισμένο, με σημαντική έλλειψη εμπιστοσύνης (για τις πληρωμένες διαφημίσεις)
  • Είναι 8,5 φορές πιο πιθανό για το χρήστη να κάνει κλικ στα οργανικά αποτελέσματα

Search Engine Optimization – SEO

Τα οργανικά αποτελέσματα από την άλλη πλευρά εξαρτώνται από τις μηχανές αναζήτησης και τους αλγόριθμους που χρησιμοποιούν για την κατάταξη των αποτελεσμάτων. Τα search engine bots ανιχνεύουν την ιστοσελίδα σας, στη συνέχεια την αξιολογούν και τέλος την κατατάσσουν συγκρίνοντας την με τις υπόλοιπες σελίδες στο ευρετήριο. Όταν ένας χρήστης υποβάλλει ένα ερώτημα αναζήτησης στο Google, τότε η μηχανή αναζήτησης εμφανίζει τα αποτελέσματα με μια σειρά που εξαρτάται από το πόσο σχετικό είναι ένα αποτέλεσμα με τη λέξη / φράση κλειδί που υποβάλλει ο χρήστης.

Τα αποτελέσματα επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό, μέσω μιας διαδικασίας γνωστής ως Search Engine Optimisation (SEO). Το SEO είναι μια συλλογή ανεξάρτητων μεθόδων που αποσκοπούν στην βελτίωση της θέσης κάθε σελίδας της ιστοσελίδας σας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Μια βελτιστοποιημένη σελίδα της ιστοσελίδας σας κατατάσσεται πολύ υψηλότερα από ότι μια μη βελτιστοποιημένη σελίδα.

Πλεονεκτήματα

  • Το SEO είναι πιο οικονομικό και αποδοτικό με μεγαλύτερο ROI (return on investment)
  • Το SEO διαρκεί στο χρόνο. Η ιστοσελίδα σας βελτιστοποιείται για τους διάφορους όρους αποκτώντας σχετικότητα και κατά συνέπεια περισσότερους λόγους για τη διατήρηση της σε υψηλές θέσεις
  • Η συντήρηση των θέσεων που αποκτήθηκαν με το SEO είναι πολύ φθηνότερη σε σχέση με τις πληρωμένες διαφημίσεις
  • Μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι τείνουν να εμπιστεύονται τα οργανικά αποτελέσματα σε σχέση με τους συνδέσμους διαφημιζομένων επειδή αυτά τα αποτελέσματα θεωρούνται αμερόληπτα,. Κατά συνέπεια, λαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος όσο αφορά τα κλικ των χρηστών. Μια τέτοια μελέτη που πραγματοποιήθηκε το 2006 κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το 75% των επισκεπτών μιας μηχανή αναζήτησης χρησιμοποιεί τα οργανικά αποτελέσματα και μόνο το 25% χρησιμοποιεί τους συνδέσμους διαφημιζόμενων

Μειονεκτήματα

  • Ένα από τα μειονεκτήματα του SEO είναι η χρονική διάρκεια που απαιτείται για την απόκτηση των κορυφαίων θέσεων στις μηχανές αναζήτησης. Παλαιότερες ιστοσελίδες συνήθως χρειάζονται λιγότερο χρόνο από ό, τι νέες ιστοσελίδες.
  • Οι συνεχώς μεταβαλλόμενοι αλγόριθμοι κατάταξης, μετατρέπουν το SEO σε μια τακτική διαδικασία

About the author

Theodoros Dionysiou wrote 38 articles on this blog.

Ο Θεόδωρος Διονυσίου εργάζεται στην Novel Web Designs και ειδικεύεται στο χώρο της κατασκευής ιστοσελίδων και προώθησης ιστοσελίδων (SEO).

Σχετικά άρθρα:

  1. Είναι σημαντική η προώθηση ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης;
  2. Βελτιώστε τους τίτλους της ιστοσελίδας – Title tags

1 Comment

  1. Πολύ καλό post. Να προσθέσω μόνο κάποια πράγματα.

    Το ppc δίνει πολύ ποιοτικότερες επισκέψεις, αφού μπορείς να στοχεύσεις τις keywords που θέλεις.

    Στα οργανικά αποτελέσματα ένα μεγάλο μέρος των επισκέψεων θα είναι τελείως άστοχο αφού η Google δεν μπορεί ακόμα να καταλάβει τι ακριβώς ψάχνει κάποιος με μία keyword.

    Πάντως πριν αποφασίσει κάποιος να ασχοληθεί με ppc, καλό είναι να ξέρει τι κάνει. Η Google δίνει μεγάλη σημασία στο Quality score, οπότε θέλει πολύ δουλειά. Spit testing κλπ

Leave a Reply

© 2010 ifeed · Subscribe:PostsComments