Όπως έχω αναφερθεί σε αρκετά άρθρα, δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να προωθήσουμε την επιχείρηση μας ή την ιστοσελίδα μας από το Blog μας. Το seo πράγματι είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό, αλλά μέσα από το blog οι αναγνώστες μας μπορούν να μας γνωρίσουν και να μας εμπιστευτούν. Προσωπικά θεωρώ την ύπαρξη blog ή τη συμμετοχή σε μεγαλύτερες κοινότητες όπως το ifeed μία ιδιαίτερα κερδοφόρα μέθοδο. Αυτός ήταν άλλωστε και ο λόγος που μετέτρεψα το επαγγελματικό μου site σε microsite και αποφάσισα να συμμετάσχω ενεργά στην κοινότητα του ifeed. Εάν λοιπόν θέλετε και εσείς να συμμετάσχετε στην κοινότητα του ifeed και να γράφετε άρθρα, μπορείτε να στείλετε ένα μήνυμα στο [email protected].
Ας δούμε τώρα αναλυτικά πως μπορούμε να βελτιώσουμε την αποδοτικότητα του Blog μας.
1. Γνωρίστε το κοινό σας. Αυτό είναι το βασικότερο βήμα που πρέπει να προβεί ένας blogger. Οι κύριες διαφορές μεταξύ του επαγγελματικού σας site και του blog είναι ότι απευθύνεστε (θέλοντας και μη) σε ευρύτερο κοινό. Είναι απαραίτητο λοιπόν να μην μιλάτε αποκλειστικά προς εν δυνάμει πελάτες σας και φυσικά να μην προωθείτε αποκλειστικά τα προϊόντα σας.
2. Βελτιστοποιείστε το Onpage SEO του Blog σας. Το δυνατό κομμάτι ενός blog είναι ότι μπορεί να εμφανιστεί σε αρκετούς long tail όρους λόγω της φύσης του. Παρόλα αυτά είναι απαραίτητο να ακολουθούμε κάποιους βασικούς κανόνες για το onpage seo.
3. Βοηθήστε μη Προωθείτε. Πολλοί bloggers αποφασίσουν να δημιουργήσουν ένα blog μόνο και μόνο για να προωθήσουν τις υπηρεσίες τους. Σίγουρα ο λόγος που φτιάχνουμε ένα blog είναι για να κερδίσουμε από αυτό, αλλά έχω παρατηρήσει ότι βοηθώντας κόσμο στο τέλος έχετε θετικά αποτελέσματα. Σίγουρα είναι δελεαστικό να προωθήσετε άμεσα τις υπηρεσίες σας, αλλά αν δεν έχετε μία αντικειμενικότητα ή περιμένετε πάντα χρηματικό αντάλλαγμα, θα διαπιστώσετε ότι δεν θα έχετε την ανταπόκριση που περιμένετε και φυσικά το ROI θα είναι πολύ μικρότερο εντέλει.
4. Το Blog σας να αντιπροσωπεύει το Πρόσωπο σας. Με αυτό θέλω να πω ότι κανείς δεν θέλει να διαβάζει δημοσιεύσεις πάνω σε πράγματα που αφορούν την εταιρία σας ή τα προϊόντα σας. Είναι απαραίτητο λοιπόν το Blog ή οι δημοσιεύσεις να εκφράζουν το πρόσωπο που τα γράφει και να υπάρχει η προσωπικότητα σας μέσα σε αυτό.
5. Αφήστε τους χρήστες σας να συμμετάσχουν. Με τα σχόλια σε κάθε δημοσίευση μπορείτε να δείτε τι αρέσει στους χρήστες σας και τι όχι. Επίσης, τα σχόλια είναι επίσης και ένα σημάδι από το Google ότι το περιεχόμενο αρέσει στους χρήστες σας. Εάν υπάρχουν λοιπόν σχόλια, η σελίδα σας θα ανέβει και στα οργανικά αποτελέσματα της Google. Ένα πρόσφατο παράδειγμα είναι η δημοσίευση που έκανα πάνω στην κατασκευή e-shop. Παρότι η συγκεκριμένη σελίδα ήταν στην 5η σελίδα, επειδή έγιναν απότομα αρκετά σχόλια από τους χρήστες, η σελίδα ανέβηκε σε λιγότερο από 24 ώρες στη δεύτερη σελίδα. Για να πετύχουμε τέτοια αποτελέσματα με το seo θα χρειαζόμασταν αρκετές ώρες ενασχόλησης. Αφήνοντας τους χρήστες μας να συμμετάσχουν μπορούμε να επιτύχουμε πολύ πιο γρήγορα αποτελέσματα απ’ ότι φανταζόμαστε. Σε αυτό πιθανότατα να βοηθούσε να μετατρέψουμε τα σχόλια σε dofollow. Έτσι οι χρήστες αφήνουν σχόλια για να κερδίσουν backlink προς την ιστοσελίδα τους. Παρόλα αυτά, μας βοηθούν σημαντικά στο να φαίνεται ότι υπάρχει κίνηση στην ιστοσελίδα μας και κερδίζουμε πολύ πιο εύκολα θέσεις.
6. Δημιουργείστε Newsletter. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να ενημερώνετε ανέξοδα τους χρήστες σας.
7. Προωθήστε Στόμα με Στόμα το Blog σας. Δεν κοστίζει σε κανένα τίποτα να αναφέρετε ότι έχετε ένα blog με ποιοτικό περιεχόμενο. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να κερδίσετε δεκάδες ή εκατοντάδες χρήστες οι οποίοι ενδιαφέρονται για το blog σας.
Θα ήθελα να τονίσω ότι ένα blog είναι μία μακροπρόσθεσμη διαδικασία. Μην περιμένετε λοιπόν να δείτε άμεσα αποτελέσματα. Για να φτιάξουμε ένα πετυχημένο blog είναι απαραίτητο να έχουμε υπομονή και να θυσιάσουμε αρκετό χρόνο για δούμε απόδοση.
Σημείωση: Μην βάζετε keywords στο πεδίο για το όνομα καθώς επίσης και links προς άσχετες ιστοσελίδες με τη θεματολογία του άρθρου. Οι διαχειριστές του ifeed θα μαρκάρουν αυτόματα αυτά τα σχόλια ως spam!
3 μαγικές λέξεις: Content is King.
Το “χρήσιμο” περιεχόμενο θα πείσει τον χρήστη να κάνει το πολυπόθητο bookmark και να μας ξαναεπισκευτεί!
Το θέμα είναι ότι είμαστε λίγο πίσω στην Ελλάδα. Ο κάθε ένας προσπαθεί να φτιάξει ένα blog ή μία κοινότητα και προσπαθεί να αποκλείσει τους άλλους να προωθήσουν τις υπηρεσίες τους ή τα προϊόντα τους. Από την άλλη όμως θέλουν να έχουν και συμμετοχή. Όπως όλοι καταλαβαίνουμε, δεν μπορείς να έχεις μία υγιή κοινότητα αν πας με αυτή τη λογική. Και φυσικά είναι απαραίτητο το περιεχόμενο που βάζουμε μέσα να έχει να κάνει περισσότερο με την ποιότητα παρά με την προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών μας.