Δεν είναι μικρός ο χαμός που έχει γίνει το τελευταίο διάστημα, με την εμφάνιση αρκετών που κατασκευάζουν φθηνές ιστοσελίδες (με κόστος πχ 100 – 200 ευρώ). Οι καταξιωμένοι του χώρου τους ονομάζουν «αλεξιπτωτιστές» καθότι πέφτουν στον χώρο και εξαφανίζονται… ή τουλάχιστον αυτή η πεποίθηση θέλουν να πιστεύουν ότι επικρατεί, γιατί έτσι τους συμφέρει. Σε αυτό το επίκαιρο ζήτημα θα ήθελα να θίξω κάποια πράγματα που έχουν οδηγήσει σε αυτή την κατάσταση, καθώς και τις σκέψεις μου για το πόσο θα διαρκέσει.
Στο παρελθόν δεν υπήρχαν τόσες ιστοσελίδες. Άρα, επικρατούσε η νοοτροπία φτιάξε μια ιστοσελίδα και θα σε βρουν. Δυστυχώς σήμερα αυτό δεν ισχύει. Αν κάποιος γράψει κατασκευή ιστοσελίδων, θα δει ότι μέχρι την 100η σελίδα των αποτελεσμάτων του Google, θα υπάρχουν διαφορετικές εταιρίες κατασκευής ιστοσελίδων. Άρα, η κατασκευή απλά μιας ιστοσελίδας δεν αρκεί για να έχεις μια κερδοφόρα επιχείρηση. Συγκεκριμένα, είναι σαν να βάζεις μια αφίσα στο δωμάτιο σου. Αν τη βλέπεις μόνο εσύ, έχεις πετύχει μηδέν διαφήμιση. Αν την βάλεις σε μία κεντρική πλατεία, αρκετοί θα τη δουν και είναι προφανές ότι μπορείς έτσι να προωθήσεις το προϊόν σου ή τις υπηρεσίες σου. Για να την παρατηρήσουν βέβαια, υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις. Αυτές είναι η αφίσα να είναι ανθεκτική στις καιρικές συνθήκες, ώστε να αντέξει αρκετό καιρό και φυσικά να είναι όμορφη σχεδιαστικά, ώστε να παρακινεί τους περαστικούς να τη δουν.
Ερχόμαστε τώρα στην πλευρά του πελάτη. Έχει να επιλέξει μεταξύ δύο κατηγοριών. Των καταξιωμένων και των αλεξιπτωτιστών. Ποιον θα επιλέξει; Η απάντηση είναι αναμενόμενη… Τον αλεξιπτωτιστή… Γιατί; Επειδή είναι πολύ πιο φθηνός απλά; Δεν το νομίζω…
Η απάντηση είναι επειδή όταν ένας έχει να διαλέξει μεταξύ δύο μη αποδοτικών προϊόντων, εννοείτε ότι θα επιλέξει το φθηνότερο… Δεν χρειάζεται λοιπόν κανένας μας να απορεί γιατί φτάσαμε σε αυτή την κατάσταση… Όταν λοιπόν ο μέσος επιχειρηματίας φτιάχνει μία ιστοσελίδα (ακριβή ή φθηνή) και δεν του αποδίδει, απλά πετάει τα χρήματα του. Αφού όμως η αγορά του επιτάσσει να έχει μία μέθοδο διαδικτυακής προβολής και πρέπει να επιλέξει, θα διαλέξει εννοείται τη φθηνότερη.
Ακόμη λοιπόν και για τα ελληνικά δεδομένα, δεν αρκεί απλά να έχουμε μία ιστοσελίδα σωστά στημένη από άποψη κώδικα ή σχεδιαστικής εμφάνισης ή να εμφανίζεται απλά και μόνο ψηλά στο Google. Χρειάζονται όλα μαζί για να αποδώσουν μια κερδοφόρα επιχείρηση και προφανώς κοστίζει γιατί χρειάζεται περισσότερο δυναμικό για να γίνει. Αφού λοιπόν δεν το έχουν κατανοήσει άτομα που είναι στο χώρο εδώ και χρόνια και ακόμη προσπαθούν να ορίσουν έννοιες όπως internet marketing, seo και sem, δεν μπορούν/με να απαιτούμε από τους πελάτες μας να επιλέξουν εμάς επειδή απλά θέλουμε η τσέπη μας να είναι γεμάτη.
Πρέπει λοιπόν να εξηγήσουμε σιγά σιγά στον κόσμο ότι μία ιστοσελίδα για να πετύχει πρέπει:
- Να είναι σωστά στημένη και ασφαλής.
- Να έχει κάποια μέθοδο προβολής για να τη βρουν (seo, google adwords, social media).
- Άψογο σχεδιασμό για να κρατήσει το χρήστη και να τον παρακινήσει να αγοράσει.
Αν μία σελίδα δεν έχει κάποιο από τα παραπάνω, τότε πολύ απλά δεν θα αποδώσει ή τουλάχιστον θα αποδώσει πολύ λιγότερα. Όπως όλοι καταλαβαίνουμε, δεν μπορεί να γίνει με 100 – 200 ευρώ. Όταν λοιπόν θα αρχίσουμε να το συνειδητοποιούμε εμείς οι επαγγελματίες αυτό, δηλαδή τι χρειάζεται για να είναι μία ιστοσελίδα αποδοτική και θα έχουμε την κατάλληλη παιδεία, τότε θα πρέπει να αρχίσουμε να το απαιτούμε και από τους πελάτες μας. Μέχρι τότε ας αφήσουμε καλύτερα τους «αλεξιπτωτιστές» να κάνουν τη δουλειά τους, γιατί έτσι όπως είναι η κατάσταση στο ελληνικό διαδίκτυο, μου φαίνεται ότι συμπεριφέρονται με περισσότερο επαγγελματισμό…
Σημείωση: Μην βάζετε keywords στο πεδίο για το όνομα καθώς επίσης και links προς άσχετες ιστοσελίδες με τη θεματολογία του άρθρου. Οι διαχειριστές του ifeed θα μαρκάρουν αυτόματα αυτά τα σχόλια ως spam!
0