SPAM. Όλοι όσοι ασχολούμαστε με την προώθηση ιστοσελίδων έχουμε ακούσει αυτήν την λέξη. Και πώς να μην την ακούσουμε άλλωστε αφού σε ΚΑΘΕ update του αλγόριθμο και σε ΚΑΘΕ video από τον γλυκούλη Matt μας επισημάνετε ότι πρέπει να το αποφεύγουμε, διαφορετικά θα καούμε στην πυρά… εχμμ θα αποκλειστούμε από τα αποτελέσματα εννοώ.
Η Google προσπαθεί τόσα χρόνια να «βελτιώνει» συνεχώς τα αποτελέσματα που δίνει σε κάθε αναζήτηση. Κατανοητό. Έχει ρίξει βαριά καμπάνα σε πολλές ιστοσελίδες που χρησιμοποιούσαν προγράμματα για να δημιουργούν «άχρηστα» links με το anchor text που στόχευαν και σε σελίδες που απλά spamαραν το σύμπαν. Επίσης κατανοητό. Αλλά δεν γίνεται να θεωρείς σαν σπαμ το ΚΑΘΕ link που δημιουργείτε! … Well, αυτό συμβαίνει με τα τελευταία update του αλγορίθμου. Πολλές τεχνικές που παλιότερα θεωρούταν θεμιτές, έχουν γίνει κόκκινο πανί για τον ωρυόμενο ταύρο.
Και αφού έβγαλα την χολή μου στις πρώτες δύο παραγράφους, μπαίνω στο ζουμί. Σε αυτό το άρθρο θα δούμε μία σειρά από βίντεο που ανάρτησε η Google με τον Matt Cutts, στην οποία αναφέρει 7 θανάσιμα αμαρτήματα που διώκονται μανιωδώς από την μηχανή… ή έτσι λένε τέλος πάντων.
Το old school badass Spam!
Ο πιο να θανατηφόρος τρόπος για την ιστοσελίδα σου. Το spam που όλοι αγαπήσαμε και όλοι δοκιμάσαμε –όχι σε ιστοσελίδες πελατών φυσικά!-. Αυτόματα δημιουργημένο περιεχόμενο, cloaking, scraping, throw away domains κ.ο.κ. Ειδικά το θέμα με τα domains τα οποία αγοράζονται μόνο και μόνο για να ενισχύσουν το spam. Οκ. Και οι πέτρες ξέρουν πια ότι αυτοί οι τρόποι είναι ιδιαίτερα «επιθετικοί», εύκολα ανιχνεύσιμοι και το ban από τα search results είναι πιο σίγουρο και από το ότι ο Αλέξης παράτησε την Νικόλ.
User-Generated Spam
Το user-generated spam ισχύει σε περιπτώσεις κατά τις οποίες έχεις ένα blog/forum το οποίο δεν πολύ προσέχεις. Με αποτέλεσμα να έχεις γεμίσει από άχρηστα comments/posts/profiles/whatever τα οποία δεν προσφέρουν τίποτα. Γίνονται για να πάρουν απλά το backlink. Το «καλό» με αυτήν την ετικέτα (όταν στην κολλήσει η μηχανή) είναι ότι επιδρά μόνο στο κομμάτι της σελίδας σου που είναι ξέφραγο αμπέλι.
Η λύση είναι σχετικά απλή: καθάρισε το αμπέλι σου, και κάνε αίτηση μέσω του Webmaster Tools για να επανεξετάσουν την σελίδα σου.
Αφύσικα links προς το site
Και εδώ αρχίζουν τα «ωραία». Αν λοιπόν η ιστοσελίδα σου έχει πολλά links να έρχονται από φαινομενικές spam μεθόδους (άσχετα αν έχεις κάνει εσύ κάτι ή όχι) θα τραβήξεις την προσοχή της μηχανής. Αυτό πρακτικά σημαίνει όσο ποιοτικό περιεχόμενο και αν έχεις, κάποια links μπορούν να το επηρεάσουν –ή τουλάχιστον αυτό λέει ο Matt -.
Πως το διορθώνεις; Ζητάς να διαγραφούν τα links από τους webmasters ή να γίνουν No-follow ώστε να μην περνάν pagerank στην σελίδα σου.
Στοχοποιούνται τα paid links, blog comments, το large scale –anchor texted- guest blogging και κάθε άλλη τακτική για backlinks. Καλή τύχη στο link building 🙂
Αφύσικα links από το site
Η ουσία σε αυτό το video είναι ότι το που εσύ επιλέγεις να linkareis έχει επίδραση στα rankings σου. Τι είναι το αφύσικο link; Αυτό που για την μηχανή δημιουργείται επί πληρωμή ή σαν link exchange. Τρέχει λοιπόν ένας αλγόριθμος σχετικότητας μεταξύ της σελίδας σου, της σελίδας που linkareis αλλά και για το αν περνάς pagerank σε αυτήν. Και επειδή στην Google θέλουν να υπάρχει ισότητα στα ranks (χαχα!) με αυτόν τον τρόπο δεν αφήνουν κάποιον που έχει περισσότερα χρήματα, να πετυχαίνει υψηλότερες θέσεις.
Η λύση αν πουλάς ή κάνεις ανταλλαγή link –κατά την Google-; 1) Μην το κάνεις. Ή 2) Μην περνάς PageRank με rel=nofollow (άρα μην το κάνεις x2, γιατί πια η αξία –στις περισσότερες περιπτώσεις- ενός link αν δεν μεταφέρει link juice )
Αφύσικα links προς το site v2
Για ακόμα μια φορά ο φίλος Matt μας λέει ότι ο πρώτιστος στόχος της εταιρίας είναι να παρέχει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα στους χρήστες. Οκ το καταλάβαμε μάστορα αλλά ούτε το Φαρίνα του Γιώτη τέτοιο φούσκωμα!
Anyway, η ουσία στο video είναι ότι η μηχανή έχει εξελιχτεί τόσο ώστε να διαχωρίζει τα links που έρχονται προς το site, και να ρίχνει τα ranks συγκεκριμένες σελίδες (inner pages). Αν για παράδειγμα έχεις φτιάξει ένα widget για το wordpress το οποίο έχει το Anchor Text που σε ενδιαφέρει να ρανκάρεις και τραβήξεις την προσοχή της μηχανής, τότε το πιθανότερο είναι να «αφαιρεθούν» αυτά τα links για το keyword/keyphrase που χτυπάς.
Hidden Text και Keyword Stuffing
Απλά και ξεκάθαρα. Το hidden text είναι αυτό που φαίνεται στην μηχανή αλλά όχι στους χρήστες (π.χ. λευκό κείμενο σε λευκό background). Το keyword stuffing είναι η επανάληψη του όρου που σας ενδιαφέρει ξανά και ξανά (και οκ ας είμαστε ειλικρινείς… συμβαίνει πολύ συχνά σε ιστοσελίδες που τους έχουν υποσχεθεί «εύκολη προώθηση»).
Φτωχό περιεχόμενο
Με αυτόν τον όρο και αυτήν την ταμπέλα, συμπεριλαμβάνονται τα doorways, affiliate feeds, syndication, scraping, mashups, κείμενα από article banks.
Αυτή η αμαρτία μπορεί να χτυπήσει την πόρτα πολλών affiliate site στην Ελλάδα τα οποία τραβάνε απλά το feed. Ο Matt και η Google ζητάν “ποιότητα” 😉
Σημείωση: Μην βάζετε keywords στο πεδίο για το όνομα καθώς επίσης και links προς άσχετες ιστοσελίδες με τη θεματολογία του άρθρου. Οι διαχειριστές του ifeed θα μαρκάρουν αυτόματα αυτά τα σχόλια ως spam!
Ωραίο άρθρο. Πολύ εμπεριστατωμένο πάνω στους τρόπους που μας δουλεύει κιόλας. Η Google εδώ και ενάμιση χρόνο έχει αρχίσει να το παρατραβάει σε μεγάλο βαθμό και όπως φαίνεται θεωρεί την οποιαδήποτε μέθοδο link building ως black hat. Πρόσφατα άρχισε να στέλνει και μηνύματα για αφύσικα links ακόμη και σε σελίδες που δεν έχουν κάνει link building και αν μη τι άλλο τα links τους είναι πέρα ως πέρα φυσικά. Γενικά αυτό που θέλει να κάνει είναι να τρομοκρατήσει τους χρήστες ώστε όλοι να χρησιμοποιούν το Google Adwords ως μοναδική μέθοδο διαφήμισης.
Και όχι μόνο αυτό … αν παλιότερα έκανες LinkBuilding με έναν -τότε- θεμιτό τρόπο (π.χ. guest posting), σήμερα μετά από 1-2 update μπορεί να βρεθείς με penalty λόγο του τι έκανες παλιότερα.
Οκ, το καταλαβαίνω ότι κάθε φορά που μία μέθοδος δουλεύει, πέφτουν όλοι με τα μούτρα και όλο το www στενάζει. Όμως μερικές φορές, η μηχανή είναι υπερβολική!
Αυτό που πιστεύω ότι χρειάζεται, είναι link diversity, σχετική ισορροπία μεταξύ dofollow και nofollow και σε κάθε link που χτίζεις να μην αφήνεις αποτυπώματα. Έτσι ίσως δεν τους τραβήξεις την προσοχή…
Οντως το εχουν παρατραβηξει οι της google. Πλεον φοβομαστε καν να κανουμε λινκ building και γενικα να εχουμε αναμιξη με τις υπηρεσιες της google.