Ολοένα και περισσότερο τα έτοιμα CMS (joomla, wordpress κλπ) κερδίζουν περισσότερο έδαφος σε παγκόσμια κλίμακα και όπως είναι φυσικό και στην Ελλάδα. Δυστυχώς, υπάρχει γενικότερα μία εναντίωση από αρκετές εταιρίες κατασκευής ιστοσελίδων να χρησιμοποιήσουν έτοιμα συστήματα διαχείρισης, παρότι στις περισσότερες περιπτώσεις μπορούν να καλύψουν έτσι τις ανάγκες των πελατών τους και να μειώσουν το κόστος ανάπτυξης και κατασκευής.
Κακή Αντίληψη
Δυστυχώς, στην Ελλάδα έχουμε μία άσχημη αντίληψη για το που κινούνται οι διεθνείς τάσεις, καθώς επίσης και για το πως εξελίσσεται το διαδίκτυο. Οι περισσότερες εταιρίες στην Ελλάδα που φτιάχνουν ιστοσελίδες και χρησιμοποιούν δικά τους cms, είναι μονάδες και όχι οργανωμένες εταιρίες. Επίσης, τα συστήματα διαχείρισης που έχουν κατασκευάσει και χρησιμοποιούν στους πελάτες τους, είναι κλειστού κώδικα.
Αν για παράδειγμα η εταιρία που κατασκεύασε την ιστοσελίδα κλείσει, τότε o ιδιοκτήτης μένει ξεκρέμαστος, αφού δεν μπορεί ούτε τεχνική υποστήριξη να βρει, ούτε να τροποποιήσει τη σελίδα του, αφού ο κώδικας της είναι κλειδωμένος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, μετά από μερικά χρόνια η σελίδα να γίνει απαρχαιωμένη και να μην μπορεί να ακολουθήσει τα έτοιμα cms.
Χειρότερο Προϊόν
Ίσως οι περισσότεροι να μην το γνωρίζουν, αλλά το πόσο καλά έχει φτιαχτεί μία ιστοσελίδα, επηρεάζει την κατάταξη της στο Google. Τα έτοιμα cms (joomla και wordpress) επειδή έχουν φτιαχτεί από μεγάλες ομάδες προγραμματιστών, έχουν υπόψη τους αυτό τον παράγοντα, για αυτό και τα κάνουν φιλικά προς τις μηχανές αναζήτησης. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει με τα περισσότερα custom cms, αφού στις περισσότερες περιπτώσεις συνάντησα πλήρη άγνοια βασικών πραγμάτων που πρέπει να έχει ένα σύστημα διαχείρισης για να έχει καλύτερες κατατάξεις στο Google.
Δεν Θέλουμε Εξέλιξη
Επειδή δυστυχώς το ελληνικό διαδίκτυο ανήκει σε κλίκες που κοντεύουν να συνταξιοδοτηθούν ή δεν έχουν την όρεξη να μάθουν κάτι καινούριο, υπάρχει η κακή νοοτροπία να μην θέλουν να εξελιχθούν και να πείσουν και άλλους για το ίδιο.
Παράπονα Χωρίς Λόγο
Θα έλεγα ότι το επάγγελμα του γραφίστα ή του web designer αντιμετωπίζει μεγάλη κρίση στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό. Δεν μπορώ να συμφωνήσω όμως το ίδιο και για τους developers. Δηλαδή ότι το joomla και το wordpress τους τρώει το ψωμί και ότι δεν έχουν δουλειά. Σε αυτό έχω να πω, ότι ποτέ δεν υπήρξε μεγαλύτερη ζήτηση σε developers. Όσοι ακολουθούν τις εξελίξεις, έχουν επιλέξει να φτιάχνουν plugin και extensions για έτοιμα cms και βγάζουν περισσότερα απ’ ότι για να δώσουν το δικό τους cms.
Σημείωση: Μην βάζετε keywords στο πεδίο για το όνομα καθώς επίσης και links προς άσχετες ιστοσελίδες με τη θεματολογία του άρθρου. Οι διαχειριστές του ifeed θα μαρκάρουν αυτόματα αυτά τα σχόλια ως spam!
Συμφωνώ απόλυτα γιατί
Έχουμε δει και συνεχίζουμε να βλέπουμε πολύ κακές δουλειές από άσχετους οι οποίοι θέλουν να μας κάνουν να πιστεύουμε ότι είναι ειδικοί
Τα έτοιμα CMS κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους, όπως πολύ καλά την κάνουν και αυτοί που αναλαμβάνουν μαζική αποστολή mail
Στις custom (ιες) πολλά είναι τα κακά και λίγα τα καλά
Αν κάτι πρέπει να κάνει ο κάθε ιδιοκτήτης ενός ιστοτόπου είναι on – off page SEO
Pingback: Παρουσίαση – Συνέντευξη του Webnode | ifeed