Τον τελευταίο καιρό υπάρχει η πεποίθηση αλλά και ο προβληματισμός ότι το email marketing “πεθαίνει”. Κάποιοι Marketers έχουν υιοθετήσει αυτή την ιδέα βλέποντας τα Social Media να αναπτύσσονται και συνεχώς να δημιουργούν νέες καινοτομίες. Σε ποιο βαθμό όμως μπορεί να ισχύει αυτή η εκδοχή; Το Facebook, το Twitter και τα άλλα μέσα μπορούν να αντικαταστήσουν το email; Σίγουρα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν γίνει ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για την διαφήμιση, τις πωλήσεις και γενικότερα την ενδυνάμωση του brand name μιας επιχείρησης, αλλά οι εκτιμήσεις των καλύτερων marketers στον κόσμο αναφέρουν ότι το email marketing δεν έχει μόνο παρόν αλλά και μέλλον.
Ένα σημαντικό πλεονέκτημα που πρέπει να έχουμε στο νου μας είναι το γεγονός ότι το email marketing δεν στηρίζεται σε συγκεκριμένες πλατφόρμες ή ιστοσελίδες. Για παράδειγμα, εάν το Facebook άλλαζε τους κανόνες του και ξαφνικά έθετε συνδρομή σε κάθε μέλος γνωρίζετε πόσοι από τους πελάτες σας θα παρέμεναν εγγεγραμμένοι; Αν το Twitter άλλαζε τον τρόπο λειτουργίας τους είστε σίγουροι ότι θα βρίσκατε ξανά τους πελάτες σας; Το email marketing σας διασφαλίζει ότι και να συμβεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν θα χάσετε την επικοινωνία με τους πελάτες σας και θα μπορείτε να προωθείτε τις προσφορές σας και τα προϊόντα σας ανά πάσα στιγμή. Πρόκειται για ένα πλεονέκτημα που κάνει το email marketing να υπερτερεί σε σχέση με άλλες μεθόδους διαφήμισης και προώθησης.
Το email marketing εκτός από το γεγονός ότι δεν εξαρτάται από την πολιτική οποιουδήποτε μέσου δικτύωσης είναι και το πιο οικονομικό μέσο προβολής. Τα Facebook ads, πραγματικά, είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο marketing, αλλά όσο χαμηλό κόστος και να έχουν, το email marketing δεν κοστίζει τίποτα επιλέγοντας κάποιος για τις καμπάνιες του έναν autoresponder. Ένας autoresponder, παραμένει αρκετά οικονομικός με συνδρομή ή χωρίς συνδρομή.
To email marketing υπερτερεί ακόμη και σε σχέση με τη Google. Μπορεί να φαίνεται παράτολμη αυτή η διαπίστωση, αλλά δεν μπορεί να αγνοηθεί η συνήθεια του γίγαντα να αλλάζει τακτικά τον αλγόριθμο της και να “ανεβοκατεβάζει” σελίδες στη κατάταξή της. Σίγουρα οι SEO τεχνικές είναι η πιο στοχευμένη διαφήμιση στην αγορά με κόστος πολύ χαμηλό σε σχέση με τα πλεονεκτήματα που προσφέρει σε μια επιχείρηση, αλλά η διαχείριση μιας καμπάνιας email marketing δεν επηρεάζεται από καμία αλλαγή της Google. Επίσης, προτείνεται ως ένα marketing mix εργαλείο που συνδυάζεται με άλλες μεθόδους διαφήμισης, όπως είναι το SEO.
Αν είχατε “ξεγράψει” το email marketing από την ατζέντα του online marketing, θα ήταν καλύτερο να το ξανασκεφτείτε. Η σταθερή διαχείριση σχέσεων των πελατών σας, χωρίς παρεμβολές εξωτερικών παραγόντων, οι μηδενικού κόστους καμπάνιες του και η αποτελεσματικότητα του το κρατάνε “ζωντανό” και θα παραμείνει έτσι για αρκετό καιρό. Αξίζει να σημειωθεί η επένδυση που έκανε μεγάλη γερμανική αλυσίδα στην Ελλάδα, ζητώντας τα emails των πελατών της και κάνοντας κάθε Κυριακή προσφορές μέσω του eshop της. Αυτή η περίπτωση είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για την χρησιμότητα και και την βιωσιμότητα του email marketing.
Σημείωση: Μην βάζετε keywords στο πεδίο για το όνομα καθώς επίσης και links προς άσχετες ιστοσελίδες με τη θεματολογία του άρθρου. Οι διαχειριστές του ifeed θα μαρκάρουν αυτόματα αυτά τα σχόλια ως spam!
Το ότι παθαίνει το ακούω πάνω από 10 χρόνια.
Στην αρχή ήταν το RSS τώρα είναι τα social media, αύριο θα είναι κάτι άλλο.
Ακόμα εδώ είναι πάντως και όπως αναφέρεις και στο άρθρο σου είναι από τα λίγα κεφάλαια που μπορείς να έχεις.