Μιας και ολοένα και περισσότεροι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων αποφασίζουν να μεταβούν και στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καλό θα ήταν να αναλύσουμε τι είναι το conversion optimization και γιατί είναι σημαντικό για την ιστοσελίδα μας με ένα απλό παράδειγμα ώστε να το καταλάβουν όλοι.
Ας υποθέσουμε ότι έχουμε μια ιστοσελίδα ηλεκτρονικού εμπορίου με 1000 επισκέπτες και 10 μετατροπές σε πελάτες. Σκέφτεστε ότι αυτό το ποσό (και όχι ποσοστό) είναι ελάχιστο. Τι κάνουμε επομένως; Ρίχνουμε τα διπλάσια χρήματα και φέρνουμε 2000 επισκέπτες στη σελίδα μας και έχουμε 20 μετατροπές σε πελάτες. Όλοι είναι ευτυχισμένοι λοιπόν, αφού διπλασιάσαμε τους πελάτες μας. Ξεχνάμε όμως ότι έτσι διπλασιάσαμε και το κόστος διαφήμισης. Εδώ έρχεται το Conversion Optimization λοιπόν.
Αν φέρουμε 1000 επισκέπτες στην ιστοσελίδα μας και αυξήσουμε το ποσοστό από 1% σε 2%, τότε θα έχουμε διπλασιάσει τους πελάτες μας με το αρχικό κόστος διαφήμισης. Τι πρέπει να κάνουμε επομένως; Η απάντηση είναι απλή, δηλαδή να βελτιστοποιήσουμε την ιστοσελίδα μας, ώστε ο επισκέπτης να αγοράζει πιο εύκολα.
Για να το επιτύχουμε αυτό μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε διάφορα εργαλεία όπως το conversion optimizer της Google. Με αυτό το εργαλείο δημιουργούμε διαφορετικές εκδόσεις της σελίδας σε ισόποσο αριθμό επισκεπτών και έτσι έχουμε μία ένδειξη για το πια έκδοση της ιστοσελίδας μας, έχει τα περισσότερα ποσοστό μετατροπής.
Φυσικά, δεν θα έπρεπε να ξεχνάμε και τις τεχνολογίες visitor tracking, τα οποία μας βοηθούν να καθορίσουμε διάφορους παράγοντες της ιστοσελίδας μας. Ας δούμε κάποιες απ’ αυτές τις τεχνολογίες.
Τεχνολογία Click Tracking
Με αυτή την τεχνολογία έχουμε μία πλήρη χαρτογράφηση των κλικ που κάνουν οι επισκέπτες στην ιστοσελίδα μας.
Εργαλείο Mouse Tracking
Με το Mouse Tracking έχουμε μία εικόνα για τις κινήσεις, καθώς επίσης και ποια σημεία παρατηρεί ο επισκέπτης μέσα στην ιστοσελίδα μας.
Εργαλείο Scroll Depth
Με την τεχνολογία Scroll Depth καθορίζουμε το ποσοστό των χρηστών που βλέπει τη σελίδα μας από το πάνω προς το κάτω μέρος. Για παράδειγμα, το 100% των χρηστών παρατηρεί το header της ιστοσελίδας, ενώ ένα ελάχιστο βλέπει το footer της.
Σημείωση: Μην βάζετε keywords στο πεδίο για το όνομα καθώς επίσης και links προς άσχετες ιστοσελίδες με τη θεματολογία του άρθρου. Οι διαχειριστές του ifeed θα μαρκάρουν αυτόματα αυτά τα σχόλια ως spam!
Πολυ ενδιαφέρον άρθρο. Καταλαβαινεις πολλα για την ιστοσελιδα σου και την χρηση της απο τους επισκεπτες
Με τις παραπάνω τεχνολογίες μπορείς τουλάχιστον να έχεις μία πρώτη άποψη για το τι δίνει σημασία ο επισκέπτης στην ιστοσελίδα.
Πολύ σημαντικό όντως αυτό το τεστ, αλλά επέτρεψε μου να συμπληρώσω ότι εξίσου σημαντικά είναι και τα A/B tests.
Έχουμε εμπειρία απο ηλεκτρονικό κατάστημα που η προσθήση “δωρεάν μεταφορικά” στο header αλλά και η αλλαγή χρώματος του “προσθήκη στο καλάθι αύξησε τις αγορές κατά 43,4%.
Αλλά και πολλά άλλα παραδείγματα που μικρές αλλαγές στα κείμενα ή την προσθήκη μικρών γραφικών (κατα πολλούς περιττά) έκανε την διαφορά.
Βασικά το a/b testing είναι ίσως πιο σημαντικό από τα παραπάνω. Απλά επειδή ο optimizer της Google είναι γνωστό, είπα να κάνω ένα άρθρο με διάφορα άλλα εργαλεία.