Η Google είναι η αδιαφιλονίκητη μηχανή αναζήτησης που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι χρήστες διαδικτύου παγκοσμίως. Το τελευταίο διάστημα παρακολουθούμε την μηχανή αναζήτησης Bing να προσπαθεί να κερδίσει ένα σημαντικό κομμάτι της “πίτας” από την Google πετυχαίνοντας σε κάποια σημεία, αλλά σε κάποια άλλα να χρειάζεται αρκετή δουλειά ακόμη για να μπορέσει να ανταγωνιστεί τον γίγαντα Google. Ας δούμε παρακάτω μερικά σημεία σύγκρισης των δημοφιλέστερων μηχανών αναζήτησης στο κόσμο.
Ένα πολύ ισχυρό πλεονέκτημα που έχει η Google είναι η παροχή περισσότερων σχετικών πληροφοριών. Ενώ οι πρόσφατες αλλαγές του Bing βελτίωσαν την επιλογή αναζήτησης, ακόμα λείπει η υψηλή ποιότητα αποτελεσμάτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η αναζήτηση που κάνουμε για “φορολογία εισοδήματος”, όπου στο Bing υπάρχουν στην πρώτη σελίδα αρκετά αποτελέσματα παλιότερων ημερομηνιών.
Παρά το γεγονός ότι η Google και το Bing προσφέρουν άμεσες δυνατότητες αναζήτησης καθώς πληκτρολογείτε τις λέξεις κλειδιά που επιθυμείτε, η άμεση αναζήτηση της Google τείνει να παρέχει πιο σχετικά αποτελέσματα και πιο γρήγορα. Η καλύτερη ευστοχία της Google σε πολύ καλό χρόνο διευκολύνει τον χρήστη στην γρήγορη χρήση του διαδικτύου. Ειδικά, όταν η χρήση είναι επαγγελματική ο χρόνος έχει αρκετή σημασία.
Εάν χρησιμοποιείτε κάποιο από τα υπόλοιπα προϊόντα της Google, όπως το Google Reader ή το Google+, ο γίγαντας αναζήτησης έχει ήδη έναν πλούτο πληροφοριών που διαθέτει για να προσαρμόσει καλύτερα τα αποτελέσματα του που θα σας εμφανίσει και έχουν μεγαλύτερη αξία για εσάς. Ενώ η Bing προσφέρει παρόμοια προϊόντα, όπως το Bing Reader, δεν είναι τόσο διαδεδομένο όπως το αντίστοιχο της Google, γεγονός που σημαίνει ότι τα αποτελέσματα του Bing δεν έχουν τα ίδια ποιοτικά χαρακτηριστικά, λόγω του περιορισμένου αριθμού χρηστών και κατά συνέπεια δεδομένων.
Αφήνοντας πίσω τα ισχυρά σημεία που υπερτερεί η Google θα αναλύσουμε τα αντίστοιχα του Bing. Ένας σημαντικό πλεονέκτημα που έχει και δεν είναι ευρέως γνωστό, είναι η σχέση του με τα Social Media. Οι συμβάσεις της εταιρείας με το Facebook και το Twitter έχει δώσει πρόσβαση σε περισσότερα κοινωνικά δεδομένα από τη Google, η οποία βασίζεται, αποκλειστικά, στο λιγότερο διαδεδομένο δίκτυο Google+.
Για τους ανθρώπους που η οπτική έχει σημαντικό ρόλο στην εμπειρία που θέλουν να έχουν στο διαδίκτυο, εκτιμούν ότι το bing.com έχει καλύτερα γραφικά και design σε σχέση με τη Google. Επίσης, προϋπάρχουν επιλογές στο Bing που δεν είχε εφαρμόσει ακόμη η Google. Στην Ελλάδα, ακολουθείται μια διαφορετική τάση στο διαδίκτυο, η οποία τείνει να είναι μονομερής ως προς την χρήση του και γι ‘αυτό τον λόγο εφάμιλλες εφαρμογές από αυτές που χρησιμοποιούμε δεν τις γνωρίζουμε ακριβώς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Facebook και το Twitter. Το πρώτο στην Ελλάδα σαρώνει ενώ το δεύτερο στο εξωτερικό.
Αδιαμφισβήτητα η Google έχει τα πρωτεία στο διαδίκτυο αλλά όλα δείχνουν ότι ο ανταγωνισμός προσπαθεί να την πλησιάσει. Σαφώς και το προβάδισμα της δεν σημαίνει ότι όλοι οι άνθρωποι χρησιμοποιούν την Google αφού οι ανάγκες του κάθε χρήστη είναι διαφορετικές. Βέβαια, όταν γίνεται αναφορά στο SEO η χρήση της Google είναι μονόδρομος, αφού ο γίγαντας συνεχίζει να πρωτοπορεί με τις διαφημιστικές καμπάνιες του και τους αλγορίθμους που έχει. Οι καινοτομίες έρχονται να προστεθούν στο υψηλό επίπεδο της όπως είναι η συνδρομητική υπηρεσία SEOMoz, με την οποία εμφανίζονται άρθρα από διάφορους αρθρογράφους με βάση τις προτιμήσεις του αναγνώστη. Έτσι, η Google παραμένει η πρώτη δύναμη στο διαδίκτυο και κατ’ επέκταση από τις μεγαλύτερες της παγκόσμιας οικονομίας.
Σημείωση: Μην βάζετε keywords στο πεδίο για το όνομα καθώς επίσης και links προς άσχετες ιστοσελίδες με τη θεματολογία του άρθρου. Οι διαχειριστές του ifeed θα μαρκάρουν αυτόματα αυτά τα σχόλια ως spam!
0