Τα 4 στοιχειώδη σημεία που μπορούν να κρίνουν την επιτυχία ή αποτυχία της ιστοσελίδας σας
Παλαιότερα το να έχει ένας επαγγελματίας ή μία επιχείρηση τη δική της ιστοσελίδα ήταν μία ακόμα από τις δυνατότητες ανάπτυξης ή διαφήμισης που μπορούσε να έχει. Σήμερα κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Η ύπαρξη μίας ιστοσελίδας δεν είναι πλέον επιλογή αλλά κάτι απόλυτα αναγκαίο.
Προχωρώντας ένα αυτονόητο βήμα παραπάνω, θα έλεγα πως σήμερα δεν είναι απαραίτητη απλά η ύπαρξη μίας ιστοσελίδας, αλλά μίας επικερδούς ιστοσελίδας, καθώς στην πραγματικότητα κανείς δεν θέλει να πετάει χρήματα τζάμπα.
Παρά το γεγονός πως το παραπάνω είναι κάτι το κοινώς αποδεκτό, στην πραγματικότητα πολλές είναι οι ιστοσελίδες οι οποίες όχι μόνο δεν παράγουν χρήματα, αλλά αντίθετα τον κάτοχό τους με συνεχή έξοδα για συντήρηση η επανασχεδιασμό προκειμένου να γίνουν περισσότερο ελκυστικές. Φθάνουμε έτσι σε ένα σημείο στο οποίο ιστοσελίδες όμορφα σχεδιασμένες στην πραγματικότητα να παράγουν μόνο ζημιές.
Το ερώτημα που εύλογα προκύπτει είναι γιατί;
Σε αυτό λοιπόν το σημείο έχω να πω το εξής:
Μία ιστοσελίδα μπορεί πραγματικά να είναι άψογα σχεδιασμένη ωστόσο να απέχει τεράστια απόσταση από το τον πραγματικό στόχο για τον οποίο σχεδιάστηκε. Σε αυτή την περίπτωση είναι απόλυτα βέβαιο πως μία ιστοσελίδα δεν θα έχει κέρδος.
Προκειμένου λοιπόν να στηθεί μία πραγματικά επικερδής ιστοσελίδα, είναι απαραίτητο να πληροί 4 στοιχειώδης προϋποθέσεις που σχετίζονται με γενικότερο σκοπό και τους επιμέρους στόχους της ιστοσελίδας. Με άλλα λόγια μία ιστοσελίδα θα πρέπει να σχεδιάζεται έχοντας ως στόχο να παράγει κέρδος αξιοποιώντας το υλικό που έχει και τα επιμέρους αιτήματα του κατόχου της.
Κατά συνέπεια κάθε ένας που σκοπεύει να σχεδιάσει ή να βελτιώσει την υπάρχουσα ιστοσελίδα του στην πραγματικότητα πρέπει να απαντά στα παρακάτω τέσσερα ερωτήματα.
- 1. Ποιος είναι ο στόχος που στην πραγματικότητα εξυπηρετεί η ιστοσελίδα
Αυτό είναι το πρώτο και βασικό θέμα το οποίο πρέπει να σκεφτεί όποιος δημιουργεί μία ιστοσελίδα που θέλει να είναι επικερδής. Μερικά ερωτήματα που μπορείς να θέσεις σε αυτό το στάδιο είναι αν σε ενδιαφέρει η πώληση συγκεκριμένων προϊόντων ή αν στόχος είναι να κερδίσεις πελάτες για την επιχείρηση σου.
- 2. Οδηγεί του επισκέπτες στο να κάνουν κάτι
Κάθε σελίδα της ιστοσελίδας σου θα πρέπει να είναι σχεδιασμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να οδηγεί τον πελάτη να κάνει μία συγκεκριμένη ενέργεια, είτε αυτό είναι να αγοράσει κάποιο προϊόν, είτε να συμπληρώσει κάποια φόρμα εγγραφής. Δώσε προσοχή ώστε τα στοιχεία στην πρώτη σελίδα να μην είναι τόσα πολλά ώστε να δημιουργούν σύγχυση στον πελάτη.
- 3. Σε ποιο κοινό απευθύνεται
Η έκφραση «αφορά τον καθένα» είναι μάλλον υπερβολική και παρεξηγημένη. Δεν θα ξοδεύονταν τόσα χρήματα στον τομέα της διαφήμισης σε στατιστικές μελέτες αν ίσχυε κάτι τέτοιο. Θα πρέπει να έχεις γνώση του κοινού στο οποίο απευθύνεται το προϊόν ή η υπηρεσία που προσφέρεις. Αυτός είναι ένας γενικότερος κανόνας στις πωλήσεις. Σχεδίασε λοιπόν την ιστοσελίδα σου με βάση τις απαντήσεις σε ερωτήματα όπως το φύλο, η ηλικία, η μόρφωση ή το βιοτικό επίπεδο των πελατών που θα αγοράσουν αυτό που πουλάς.
- 4. Καταγράφει τα ονόματα των επισκεπτών της
Ένας από τους πιο σημαντικούς λόγους για τους οποίους δημιουργείς μία ιστοσελίδα, είναι να μπορείς να αποκτάς τα στοιχεία και το email όσων την επισκέπτονται. Αυτό σου δίνει την δυνατότητα να επικοινωνείς μαζί τους για κάποιο καινούργιο προϊόν, οποιαδήποτε προσφορά ή ανανέωση των υπηρεσιών που προσφέρεις.
Μπορείς να πετύχεις ένα μεγάλο μέρος των επισκεπτών σου να αφήσουν τα στοιχεία τους, αν προσφέρεις σε αντάλλαγμα κάτι. Αυτό μπορεί να είναι ένα ηλεκτρονικό βιβλίο ένα δωρεάν μάθημα, κάποιο κουπόνι ή οποιαδήποτε άλλη προσφορά.
Σημείωση: Μην βάζετε keywords στο πεδίο για το όνομα καθώς επίσης και links προς άσχετες ιστοσελίδες με τη θεματολογία του άρθρου. Οι διαχειριστές του ifeed θα μαρκάρουν αυτόματα αυτά τα σχόλια ως spam!
Αν και ασχολούμαι με την κατασκευή ιστοσελίδων σε μεγάλο βαθμό, θα ήθελα να γίνω λίγο αιρετικός στην άποψη ότι μία ιστοσελίδα είναι αναγκαία. Για παράδειγμα, υπάρχουν κατηγορίες επαγγελμάτων που δεν χρειάζονται ιστοσελίδα ή επιχειρήσεις που είναι περιορισμένες γεωγραφικά. Ένα καφενείο σε ένα χωριό ή ένα φαρμακείο για παράδειγμα, σίγουρα δεν θεωρεί και φυσικά δεν είναι απαραίτητο να έχει ιστοσελίδα.
Από εκεί και πέρα οι περισσότεροι φτιάχνουν ιστοσελίδες γιατί είναι της μόδας και επειδή φυσικά επειδή σε κάποιους αποδίδει αρκετά χρήματα. Στη συντριπτική πλειοψηφία φυσικά δεν ισχύει κάτι τέτοιο.
Οι Αμερικανικές ιστοσελίδες απ’ ότι είχα διαβάσει δίνουν έμφαση στην απλότητα και πράγματι οι περισσότερες είναι απλές, σε αντίθεση με τις ιστοσελίδες τις ευρωπαϊκές, στις οποίες δίνουμε περισσότερη έμφαση στο σχεδιασμό.
Γενικά θέλω πάντα να αποφεύγονται ιστοσελίδες με βαριά γραφικά. Είναι δύσχρηστες, βαριές και συνήθως δεν ενισχύουν το περιεχόμενο, αλλά τα ίδια τα γραφικά.
Κάτι άλλο που θα ήθελα να προσθέσω και πως είναι σημαντικό για τις τοπικές επιχειρήσεις είναι το responsive design. Μία εταιρία web hosting, seo, κατασκευής ιστοσελίδων κλπ, στην ουσία δεν έχει ανάγκη από responsive design, παρότι βλέπουμε αυτές τις κατηγορίες να έχουν.
Μία πιτσαρία, ένα βενζινάδικο κλπ, έχουν σίγουρα πολύ μεγαλύτερη ανάγκη από responsive design και ο λόγος είναι ότι ολοένα και περισσότεροι ψάχνουν από κινητά.
Αν κάποιος μπει να ψάξει από κινητό, τότε μπορεί να θέλει να βρει κάτι να φάει, κάπου να βάλει βενζίνη κλπ, παρά να ψάξει για εταιρία web hosting. Θα έπρεπε λοιπόν να αρχίσουμε να δίνουμε μεγαλύτερη έμφαση στο responsive design, μιας και οι αναζητήσεις σε mobile συσκευές φαίνεται πως δεν θα είναι απλά μια μόδα.
Με τα περισσότερα από αυτά που ανέφερες θα συμφωνήσω.
Αυτό που θα ήθελα να πω, είναι ότι ο 4ο στοιχείο θέλει προσοχή γιατί εάν το παρακάνεις, μπορεί να σου γυρίσει “μπούμερανκ”. 😀
Πολλοί είναι αυτοί που το παρακάνουν και για να προωθήσουν τα προϊόντα τους, αρχίζουν το spam.
Εγώ προσωπικά, σε τέτοιες περιπτώσεις, βγαίνω κατευθείαν από την λίστα τους, και πολύ δύσκολα θα αγόραζα μελλοντικά κάτι από αυτούς.
Θα συμφωνήσω σε αυτό που λες Αλέξανδρε. Σίγουρα δεν χρειάζεται κάθε μορφής επιχείρηση μια ιστοσελίδα και βεβαίως δεν μπορείς από κάθε ιστοσελίδα να κερδίσεις χρήματα. 2 είναι οι περιπτώσεις που χρειάζεται κάποιος να φτιάξει ιστοσελίδα κατά την γνώμη μου: 1) γιατί θέλει μέσω αυτής να κερδίσει χρήματα και 2) γιατί θέλει να δώσει ένα + στο Brand της επιχείρησης του και μια ιστοσελίδα μπορεί να βοηθήσει αρκετά σε αυτό το θέμα.
Για το design δεν θέλω να πω κάτι γιατί η αλήθεια είναι ότι δεν τα πάω καλά σε αυτό το κομμάτι.
Εδώ έχω να προσθέσω πολλά μιας και αυτό που ξέρω να κάνω καλύτερα είναι να αυξάνω τους εγγεγραμμένους στις διάφορες λίστες που διαθέτω.
Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων δυστυχώς ΔΕΝ έχουν συνειδητοποιήσει ακόμα ότι η “επιχείρηση” τους δεν είναι η ιστοσελίδα τους, αλλά είναι οι εγγεγραμμένοι που έχουν στο newsletter τους. Αυτό δεν είναι κάτι που το λέω εγώ, το λένε οι κορυφαίοι Internet marketers του Κόσμου. Έχω αγοράσει τα βιβλία πολλών από αυτούς καθώς επίσης είμαι μέλος σε πολλά από τα memberhip sites που έχουν κάποιοι από αυτούς και αυτό που λένε όλοι, ξεκάθαρα είναι ένα:
building your list!
Γιατί πρέπει να κάνεις κάτι τέτοιο? Γιατί αυτό αποδίδει περισσότερο από όλα. Έχω γράψει ένα μικρό pdf σχετικά με το θέμα, αν θέλεις πες μου να στο δώσω να του ρίξεις μια ματιά, η αν θέλει ο Αλέξανδρος να του το δώσω για να το δώσει σε όλα τα μέλη του ifeed.
Για το spam:
Πρώτον πρέπει πάντα να ζητάς την άδεια κάποιου για να εγγραφεί στην λίστα σου. Είναι ανεπίτρεπτο αυτό που κάνουν κάποιοι που αγοράζουν λίστες με χιλιάδες mails και spammaroun.
Δεύτερον, η καλύτερη επιλογή είναι να χρησιμοποιείς το σύστημα comfirm.(επιβεβαίωση εγγραφής)
Τρίτον ναι, δεν πρέπει να το παρακάνεις με την προώθηση προιόντων(είναι εύκολο να παρασυρθείς, την έχω πατήσει και εγώ).
Ο στόχος σου είναι να χτίσεις ‘relationships’ με την λίστα σου. Μετά το relationship..οι πωλήσεις έρχονται πολύ πιο εύκολα καθώς επίσης και η επαναλαμβανόμενη πώληση η οποία είναι ο στόχος κάθε επιχείρησης που θέλει να πετύχει.
Σου έχω στείλει μήνυμα για το pdf. Θα το διαμοιράσω σε όλα τα μέλη αν είναι για να το διαβάσουν.
Μπορείς να το στείλεις και σε μένα σε παρακαλώ?