Το internet marketing αλλάζει με γρήγορους ρυθμούς αποκτώντας νέες τάσεις αλλά και μεθόδους προσέγγισης. Βρισκόμαστε στο πρώτο έτος μιας νέας δεκαετίας και είδη παρατηρούμε την αλλαγή στον τρόπο που η αγορά προσεγγίζει τους καταναλωτές. Πλέον πρωταρχικός στόχος δεν είναι η πώληση ενός προϊόντος, ανεξάρτητα εάν πάντα συνιστά το τελικό αποτέλεσμα. Για να φθάσουμε στο τελικό αποτέλεσμα είναι πρώτα απαραίτητη η κοινωνική αλληλεπίδραση και η σύναψη / διατήρηση σχέσεων εμπιστοσύνης με τον καταναλωτή.
Social media και internet marketing
Με την χρήση των social media ως μέσο διαφήμισης, δίνεται η δυνατότητα εξατομίκευσης του “brand” και παράλληλα η δυνατότητα επικοινωνίας με υπάρχοντες αλλά και πιθανούς πελάτες με ένα πιο “κοινωνικό” και ταυτόχρονα χαλαρό τρόπο. Το μοναδικό “αρνητικό” σημείο – εάν θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε έτσι – είναι ότι ο συγκεκριμένος τρόπος προσέγγισης πρέπει να αποτελεί μέρος της καθημερινότητας μας ώστε να διατηρεί την προσοχή και το ενδιαφέρον του κοινού που προσεγγίζουμε.
Επιτυχημένα παραδείγματα χρήσης Social Media
Αν νομίζετε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι μόνο για τους ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων που προσπαθούν συνήθως να εκτελέσουν ένα απελπισμένο πείραμα, τότε πολύ απλά κάνετε μεγάλο λάθος. Παρακάτω παρουσιάζονται μερικά μόνο παραδείγματα από εταιρείες που έχουν εμπλακεί στα κοινωνικά μέσα:
Coca-Cola
Στόχος: customer engagement
Η Coca-Cola αποτελεί έναν από τους ηγέτες του social media marketing και πραγματικά αποτελεί ένα από τα πρώτα παραδείγματα προς μίμηση για την αποτελεσματική χρήση των social media. Η στρατιγική τους αναπτύχθηκε με κύριο γνώμονα την προσέγγιση των fans μέσω κοινωνικών, photo sharing και video sharing δικτύων. Η στρατηγική που ακολούθησαν παρουσιάζεται εδώ: Simply Zest
Dominos Pizza
Στόχος: customer feedback
Η θέση της Dominos στην αγορά τον τελευταίο καιρό εξασθενούσε και ένας από τους κύριους λόγους που παρατίθενται ήταν ότι διατηρούσε την ίδια συνταγή πίτσας δεδομένου ότι ξεκίνησε πριν από 50 χρόνια! Σε μια προσπάθεια να ανακτήσει το χαμένο μερίδιο αγοράς και με την ελπίδα να φέρει την αλλαγή στη φήμη της για τη γεύση, αποφάσισε να αλλάξει εντελώς τη συνταγή στη πίτσα της. Αντί να αποταθεί στην ομάδα διαχείρισης, έθεσε το ζήτημα στους καταναλωτές και ζήτησε την άποψή τους για την πίτσα. Ένα συναρπαστικό βίντεο στο BlogSpot δείχνει την όλη διαδικασία. Αξίζει τα λίγα λεπτά ώστε να πάρετε μια καλύτερη ιδέα για τις θετικές επιπτώσεις που μπορεί να έχουν τα social media σε μια επιχείρηση.
Dell
Στόχος: crowd sourcing
Η Dell αποφάσισε να δημιουργήσει μια κοινότητα που ονομάζεται The Storm Ideas, όπου οι άνθρωποι μπορούν να έρθουν σε επαφή ώστε να μοιραστούν τις ιδέες τους για τη βελτιώση των προϊόντων Dell, γνωρίζοντας ότι οι καλύτεροι κριτές είναι οι ίδιοι οι πελάτες τους. Με τη βελτίωση των διάφορων μοντέλων και την αλληλεπίδραση με τις ιδέες των πελατών δημιουργούνται προϊόντα με αυξημένη ζήτηση και που ο καταναλωτής θέλει πραγματικά να αγοράσει.
Starbucks
Στόχος: crowd sourcing
Τα Starbucks θέλοντας να χρησιμοποιήσουν το κοινό για την βελτίωση των προιόντων / καταστημάτων και τις παρεχόμενες υπηρεσίες, δημιούργησαν το social network My Starbucks. Οι χρήστες που αποτελούν μέρος αυτού του δικτύου αισθάνονται ότι έχουν κάποιο ρόλο στη διαδικασία λήψης αποφάσεων της εταιρείας και τους κάνει να αισθάνονται μέρος της. Η τακτική που ακολούθησαν περιγράφεται στους συνδέσμους The Next Web και Directory Journal.
Ford Fiesta
Στόχος: Generating Buzz
Η Ford με το διαγωνισμό Fiesta Movement όπου 4000 άνθρωποι έλαβαν μέρος με ένα βίντεο, έδωσε την ευκαιρία στους νικητές να οδηγήσουν ένα Fiesta για 6 μήνες. Οι νικητές στη συνέχεια μοιράστηκαν την εμπειρία τους με το αυτοκίνητο. Αν και αυτό δεν φαίνεται αρχικά ως επιτυχημένη στρατηγική μέσα σε 6 μήνες τα αποτελέσματα ήταν συναρπαστικά.
– 4.3 εκατομμύρια εμφανίσεις στο YouTube
– περισσότερο από 0.5 εκατομμύρια εμφανίσεις στο Flickr
– περισσότερο από 3 εκατομμύρια Twitter impressions
– 50,000 ενδιαφερόμενοι πελάτες, 97% των οποίων δεν είχαν μέχρι τώρα αυτοκίνητο Ford
Σχετικά άρθρα: