Όπως αναφέρεται και το schema.org, η HTML παρουσιάζει τη δομή της πληροφορίας στον browser. Παρόλα αυτά, αυτές οι πληροφορίες είναι γενικές και δεν μπορούν να δώσουν συγκεκριμένες πληροφορίες για αυτό που περιλαμβάνεται στο HTML έγγραφο. Για παράδειγμα η HTML ετικέτα <h1>Επικεφαλίδα Κειμένου</h1> είναι ένα string, το οποίο μπορεί να σημαίνει έναν διάσημο συγγραφέα, τον τίτλο μιας επιτυχημένης ταινίας ή μιας επιχείρησης. Έτσι λοιπόν, γίνεται πιο δύσκολο για τις μηχανές αναζήτησης (Google, yahoo, Bing κλπ) να κατανοήσουν ακριβώς το είδος της πληροφορίας.
Γιατί να χρησιμοποιήσουμε microdata;
Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, τα microdata μπορούν να δώσουν συγκεκριμένες πληροφορίες στις μηχανές αναζήτησης και έπειτα αυτές να αξιολογήσουν τι περιεχόμενο θα έπρεπε να παρουσιάσουν στα αποτελέσματα τους, στις social πλατφόρμες τους (πχ google+), καθώς επίσης και τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει αυτή η παρουσίαση.
Ας πούμε για παράδειγμα ότι ψάχνουμε συνταγή για μία το πώς γίνεται μια lemon pie. Κάτω από το url των αποτελεσμάτων, θα δούμε ότι παρουσιάζονται πληροφορίες όπως η αξιολόγηση των χρηστών, πόσοι έκαναν την αξιολόγηση, πόσο χρόνο χρειάζεται για να γίνει η lemon pie, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις πιο κάτω μπορούμε να δούμε σε ένα άλλο αποτέλεσμα πόσες θερμίδες έχει η συγκεκριμένη συνταγή.
Με λίγα λόγια, μπορούμε να δώσουμε ακριβείς πληροφορίες στις μηχανές αναζήτησης σχετικά με το περιεχόμενο μας, κάτι το οποίο δεν ήταν εφικτό στο παρελθόν.
Ακόμη πιο σημαντική εφαρμογή βλέπουμε στον τομέα του ecommerce, μιας και εδώ εκτός από τις βαθμολογίες, τον αριθμό των αξιολογήσεων κλπ, έχουμε τη δυνατότητα να φιλτράρουμε τα αποτελέσματα με βάση την τιμή, κατηγορία, μέγεθος οθόνης, διάρκεια μπαταρίας κλπ.
Αν και τα microdata προς το παρόν βοηθούν (σχεδόν) αποκλειστικά στην παρουσίαση του περιεχομένου, είναι σίγουρο ότι το επόμενο διάστημα θα παίζουν σημαντικό ρόλο και στο onpage seo της ιστοσελίδας μας. Αν για παράδειγμα ψάχνουμε για καφετέριες, τα microdata θα βοηθούν τις μηχανές αναζήτησης να προσδιορίσουν ποιες ιστοσελίδες είναι σχετικού περιεχομένου και έτσι να εμφανίζουν αντίστοιχα αποτελέσματα.
Σημείωση: Μην βάζετε keywords στο πεδίο για το όνομα καθώς επίσης και links προς άσχετες ιστοσελίδες με τη θεματολογία του άρθρου. Οι διαχειριστές του ifeed θα μαρκάρουν αυτόματα αυτά τα σχόλια ως spam!
Πολύ σημαντικός παράγοντας για βελτίωση του CTR στα οργανικά αποτελέσματα! Άντε και agrigator το google!
Δείτε και αυτό: Microdata: Χρήση και ενσωμάτωση στον κώδικα (πιο πολύ τεχνικό άρθρο)
Πολύ καλό implementation! Kudos!