Τίτλοι και on-page SEO
Οι τίτλοι των σελίδων μιας ιστοσελίδας αποτελούν ένα από τους ισχυρότερους on-site παράγοντες κατάταξης μιας ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης, συνήθως όμως οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων συχνά τους αγνοούν.
Εάν θέλετε να βελτιώσετε την ορατότητα της ιστοσελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης και παράλληλα να την κάνετε πιο ουσιαστική και λειτουργική, θα πρέπει να αποφύγετε τις παρακάτω κοινές παγίδες που σχετίζονται με τους τίτλους μιας ιστοσελίδας.
Website title
Ο τίτλος μιας ιστοσελίδας είναι η τιμή που αναθέτουμε στο
Για παράδειγμα το title tag εμφανίζεται στον browser Safari και στο Google όπως παρακάτω:
Κενοί τίτλοι ιστοσελίδας
Ο τίτλος της σελίδας ενημερώνει τα web robots (π.χ. Google search spider) για το θέμα της ιστοσελίδας. Οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν το title tag της ιστοσελίδας, στην εμφάνιση των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Εάν η ιστοσελίδα δεν περιλαμβάνει καθόλου τίτλο ή περιλαμβάνει κάποιο μη σχετικό τίτλο τότε καθιστάται δύσκολο να βρεθεί και να αποθηκευτεί στο ευρετήριο της μηχανής αναζήτησης.
Πολύ μεγάλοι ή πολύ μικροί τίτλοι ιστοσελίδας
Ακόμα και αν αυτό δεν είναι τεράστιο πρόβλημα, ένας σύντομος τίτλος περιορίζει τις δυνατότητες κατάταξης μιας ιστοσελίδας για πολλαπλές λέξεις κλειδιά. Για παράδειγμα, η μηχανή αναζήτησης Google, μπορεί να εμφανίζει μέχρι και 70 χαρακτήρες ως τίτλο ιστοσελίδας στα αποτελέσματα (Search Engine Results Page, SERP). Επίσης ένας πολύ μεγάλος τίτλος (αν και ορατός από την Google) αποτελεί πρόβλημα, αφού όσο περισσότερες λέξεις προστίθενται στον τίτλο, τόσο λιγότερο βάρος και σημαντικότητα εφαρμόζεται σε αυτές από την μηχανή αναζήτησης. Αυτό το πρόβλημα συνήθως αναφέρεται και ως “keyword cannibalization“.
Γενικά οι μηχανές αναζήτησης δίνουν περισσότερη σημασία στους όρους που εμφανίζονται στην αρχή του τίτλου, έτσι εκεί θα πρέπει να τοποθετούνται οι λέξεις κλειδιά στις οποίες θέλουμε να δώσουμε μεγαλύτερη βαρύτητα.
Keyword Cannibalization
Η παραπάνω φράση αναφέρεται στην περίπτωση όπου οι τίτλοι των διάφορων σελίδων παραγεμίζονται με πάρα πολλές λέξεις κλειδιά. Αυτή η τακτική χρησιμοποιείται συνήθως από μερικούς SEO consultants για την βελτίωση της κατάταξης μιας ιστοσελίδας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Δεν συνίσταται η παραπάνω τακτική αφού μειώνει την “αποτελεσματικότητα” της εκάστοτε σελίδας και επιπλέον είναι ο λόγος για τον οποίο βλέπουμε κάποιες φορές άσχετες σελίδες να έχουν υψηλή κατάταξη για μια συγκεκριμένη φράση ή λέξη κλειδί.
Κατά κανόνα οι σελίδες μιας ιστοσελίδας πρέπει να έχουν μοναδικό περιεχόμενο και το ίδιο πρέπει να ισχύει για τους αντίστοιχους τίτλους κάθε σελίδας. Επαναλαμβάνοντας τις ίδιες φράσεις – λέξεις κλειδιά σε κάθε σελίδα, άσχετα αν είναι σχετικές ή όχι με το περιεχόμενο, δεν πρόκειται να βοηθήσει για τους πιο κάτω κύριους λόγους:
- Εάν οι σελίδες έχουν μη σχετικό περιεχόμενο με τον αντίστοιχο τίτλο τους και τελικά εμφανιστούν στις μηχανές αναζήτησης, τότε είναι φυσικό ότι θα έχουμε μεγάλα ποσοστά εγκατάλειψης (high bounce rates – low conversions) διότι δεν θα αντικατοπτρίζουν αυτό που ψάχνει ο χρήστης.
- Η παραπάνω τακτική παραβιάζει τις εντολές της Google (Google mandra)
Χρησιμοποίηση του ονόματος της εταιρίας σε κάθε σελίδα του site
Όπως έχει αναφερθεί προηγουμένως, η μηχανή αναζήτησης Google, μπορεί να εμφανίζει μέχρι και 70 χαρακτήρες ως τίτλο της ιστοσελίδας στα αποτελέσματα. Εάν το όνομα της εταιρίας είναι αρκετά μεγάλο και παράλληλα εμφανίζεται ως πρώτη φράση σε κάθε τίτλο, τότε αυτόματα ελαττώνουμε την αποτελεσματικότητα των διάφορων τίτλων στις σελίδες του site.
Διπλότυποι τίτλοι σελίδων (duplicate web site titles)
Ένα άλλο κοινό λάθος είναι να υπάρχουν διπλότυποι τίτλοι σελίδων. Αυτό αποτρέπει συνήθως τη μηχανή αναζήτησης να τοποθετήσει στο ευρετήριο και τις δύο σελίδες του site. Παράλληλα σημειώνεται ως λάθος στα Google Webmaster Tools. Όλοι οι τίτλοι στις σελίδες ενός site θα πρέπει να είναι μοναδικοί – αφού με την ίδια λογική κάθε σελίδα έχει μοναδικό περιεχόμενο.
Πηγή: NWD – Web Design blog
Σημείωση: Μην βάζετε keywords στο πεδίο για το όνομα καθώς επίσης και links προς άσχετες ιστοσελίδες με τη θεματολογία του άρθρου. Οι διαχειριστές του ifeed θα μαρκάρουν αυτόματα αυτά τα σχόλια ως spam!
0