Αφορμή για το συγκεκριμένο άρθρο είναι ένα άρθρο που διάβασα από τη brandyourself . Το συγκεκριμένο άρθρο δείχνει ένα πολύ όμορφο infographic πάνω στο ποια προφίλ εμφανίζονται υψηλότερα στο Google, καθώς επίσης και η πλατφόρμα. Τώρα σίγουρα θα αναρωτιέστε για το αν μία πλατφόρμα παίζει ρόλο στις κατατάξεις μιας μηχανής αναζήτησης. Συνήθως μαθαίνουμε πως το seo δεν έχει να κάνει με την πλατφόρμα. Προσωπική μου γνώμη είναι πως το SEO έχει να κάνει με την πλατφόρμα και σίγουρα κάποιες πλατφόρμες έχουν φτιαχτεί καλύτερα για τις μηχανές αναζήτησης. Συνήθως λοιπόν, τα έτοιμα συστήματα διαχείρισης είναι πιο σωστά στημένα για τις μηχανές αναζήτησης και μπορούμε να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα. Αναφέρομαι στο συνήθως, γιατί οι περισσότερες εταιρίες είναι one man army και προσπαθούν να φτιάξουν ένα σύστημα διαχείρισης ορθό από πλευράς κώδικα και θετικής εμπειρίας χρήστη, αλλά αμελούν το κομμάτι του seo. Λογικό αν σκεφτεί κανείς ότι είναι ένα άτομο ή μικρές ομάδες. Αντιθέτως το blogger, wordpress, joomla, drupal και άλλες πλατφόρμες, έχουν φτιαχτεί από εκατοντάδες developers, seoists και άλλες ειδικότητες που ποτέ δεν θα σκεφτούμε ότι θα μπορούσαν να υπάρχουν σε μικρές εταιρίες.
Και αφού έκανα τον παραπάνω πρόλογο ας μπούμε τώρα στο ψητό. Το seo τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να αποκτά τους Guru του. Μέσα σε αυτούς είναι διάφορες μεγάλες εταιρίες (όπως SEOMOZ κ.α.). Το παράδοξο είναι ότι αυτές οι εταιρίες προσπαθώντας να προασπίσουν τα συμφέροντα τους πέφτουν σε αντιφάσεις. Αμέτρητες φορές πέτυχα άρθρα της seomoz να αναφέρουν ότι χιλιάδες links μπορούν να βλάψουν μια ιστοσελίδα, απ’ την άλλη όσες φορές ερωτήθηκαν για τον αν υπάρχει negative seo, ποτέ δεν το παραδέχτηκαν. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι το seo δεν έχει guru. Ούτε εγώ ούτε κανένας δεν μπορεί να ξέρει το επόμενο βήμα της Google. Πριν μερικούς μήνες πχ, τα blog comments έπιαναν. Αυτή την περίοδο έχουν πατώσει. Όχι ότι δεν έχουν αποτέλεσμα, αλλά δεν δουλεύουν τόσο καλά όσο δούλευαν. Όσοι πουλάνε υπηρεσίες blog commenting βέβαια, αναφέρουν ότι οι πελάτες τους έχουν καταπληκτικά αποτελέσματα. Το ίδιο ισχύει και για τα forum profiles. Αυτοί που τα πουλάνε παρουσιάζουν έρευνες ότι οι πελάτες τους έχουν εκπληκτικά αποτελέσματα.
Ας πάμε τώρα στα case studies και στο infographic που έκανε η brandyourself. Στο infographic της αναφέρει ότι το wordpress έχει καλύτερα αποτελέσματα, αλλά δεν βλέπω πουθενά να αναφέρει το δειγματολόγιο και βάσει ποιας λογικής πραγματοποιήθηκε η έρευνα. Απλά αναφέρει ότι τα wordpress sites έχουν καλύτερα αποτελέσματα από τις άλλες πλατφόρμες. Έχω κάνει ερώτηση στο blog τους και φυσικά δεν μου απάντησαν. Δεν το κόβω να παίρνω καν απάντηση βασικά, γιατί αν ήταν έγκυρη η μελέτη τους θα παρουσίαζαν τα στοιχεία και μετά το infographic.
Ουσιαστικά κάποιες εταιρίες ή ιδιώτες θέλουν να καρπώνονται τον τίτλο του seo guru. Στην ουσία κανένας δεν μπορεί να ξέρει τι θα φέρει ο επόμενος αλγόριθμος. Εταιρίες που είναι στις πρώτες θέσεις για κάποιο διάστημα, βλέπουμε πως σακατεύονται στην αλλαγή του αλγόριθμου και είναι λογικό, αφού η Google αλλάζει τον αλγόριθμο συνέχεια και συνέχεια. Και αυτό αναφέρω ότι είναι λογικό και συμβαίνει σε όλους. Το seo δεν κρατά για πάντα. Το θέμα είναι ότι για όσο κρατήσει, πόσο μπορείς να κερδίσεις απ’ αυτό.
Κλείνοντας θα ήθελα να τονίσω πως πρέπει πάντα να είμαστε επιφυλακτικοί σε υπηρεσίες, στατιστικές κλπ και να αναλύουμε και μόνοι μας τι συμβαίνει.
Σημείωση: Μην βάζετε keywords στο πεδίο για το όνομα καθώς επίσης και links προς άσχετες ιστοσελίδες με τη θεματολογία του άρθρου. Οι διαχειριστές του ifeed θα μαρκάρουν αυτόματα αυτά τα σχόλια ως spam!
Σχετικά με το ποια ειναι ποιο φιλικη πλατφόρμα για seo, λογικά θα είναι το blogspot αφού ανήκει στην google.
κοίτα είναι η μόνη πλατφόρμα που γίνεται τόσο γρήγορα index, αλλά δεν ξέρω κατά πόσο είναι καλύτερη. Στην ουσία μετράει και με τι είσαι και πιο εξοικειωμένος.
Εγώ έχω ακούσει από άνθρωπο που ασχολείται με blogspot και έχει γνώσεις πάνω στο seo, ότι είναι ποιο φιλική πλατφόρμα. Τώρα αν ισχύει δεν το ξέρω.
Επειδη η google θελει ουσιαστικα να σταματησει την αναζητηση αλαζει τους αλγοριθμους τις ξανα και ξανα οποτε τιποτα δεν μενει σταθερο.
Άλεξ αν δηλαδή κάποιος έχει πληρώσει για SEO και έχει ανέβει στην κατάταξη ΚΥΡΙΩΣ μέσω της πρακτικής “backlinks σε blogs κτλ” , με την αλλαγή του αλγορίθμου της Google -και στην περίπτωση που σταματήσει να λαμβάνει τόσο πολύ υπόψιν τα λινκς αυτά- μπορεί να πέσει στην κατάταξη ?
Εννοείται λογικό δεν είναι; Αυτό που βλέπουμε μέχρι στιγμής είναι να μετράνε πάρα πολύ τα baclinks που βρίσκονται μέσα σε κείμενο και συγκεκριμένα σε blog posts. Με αυτά μπορείς στην κυριολεξία να λύσεις και να δέσεις.
Δηλαδή μετά πάλι θα ξαναχρειαστεί να πληρώσει κάποιος για SEO?
μα λογικό δεν είναι; Το seo έχουμε πει ότι είναι μία συνεχής διαδικασία